بازدید بیش از یک میلیون گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: در نوروز امسال و در بازه زمانی ۲۵ اسفندسال گذشته تا ۱۳ فروردین جاری یک میلیون و ۱۴۰هزار و ۴۱۳ نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، عطا حسن‌پور روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین ماه اضافه کرد: از این تعداد ۱۶۸هزار و ۲۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، ۹۸هزار و۲۸۰ نفر از جاذبه‌های دست ساز و ۱۳۲۴ نفر از جاذبه‌های تفریحی بازدید کرده‌اند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: همچنین از این تعداد ۶۶۳هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۹۵هزار و ۳۵۲ نفر از جاذبه‌های مذهبی استان بازدید کردند. 

او با اشاره به استقبال خوب گردشگران و مسافران نوروزی از موزه‌های استان در مدت یاد شده نیز گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۱۱۴هزار و ۳۷۷ نفر از موزه‌های استان شامل قلعه فلک الافلاک، موزه‌های بروجرد، نورآباد، کوهدشت و الیگودرز بازدید کرده‌اند. 

حسن‌پور افزود: همچنین در مدت یاد شده و از مجموع آمار بالا، ۱۰۳هزار و ۴۵۸ گردشگر و مسافر نوروزی از قلعه فلک الافلاک بازدید کرده که باتوجه به استقبال خوب گردشگران، در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین  این اثر تاریخی در میان پنج اثر پر بازدید کشور قرار گرفته است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha