مسافران اقامت‌کننده در گیلان به بیش از ۱۱میلیون نفر شب اقامت رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: برآورد مسافران اقامت‌کننده در استان گیلان طی روزهای ۲۴ اسفند لغایت ۱۳ فرودین به بیش از ۱۱میلیون نفر رسیده است

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی سه‌شنبه ۱۴ فرودین ۱۴۰۳ با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون حدود یک میلیون ۵۰۰هزار خودرو وارد گیلان شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از ورود حدود ۷میلیون و ۷۸هزار گردشگر به این استان خبر داد و اضافه کرد: این تعداد گردشگر و مسافر از ابتدای طرح نوروزی تاکنون از مبادی زمینی و هوایی وارد گیلان شدند.

او از ثبت اقامت افزون بر ۱۱میلیون نفر شب اقامت در گیلان خبر داد و بیان کرد: بر اساس داده‌های آماری ۹۱.۴۸ درصد از تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان پُر شده است.

او از ورود ۴۵۶ گردشگر خارجی به گیلان خبر داد و افزود: این افراد دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی و ژاپنی بوده که این آمار به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۵.۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

به گفته جهانی حدود ۹۴۷هزار نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011402155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha