بیش از ۱۷۶هزار بازدید از سدهای خوزستان در نوروز ثبت شد

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان گفت: افزون بر ۱۷۶هزار بازدید از سوی گردشگران در تعطیلات نوروزی از سدهای استان خوزستان انجام شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری‌نسب با اشاره به پایان بازدید نوروزی گردشگران از سدها و پلاژهای استان و بسته شدن سدها اظهار کرد: در بازه زمانی یکم تا ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در مجموع ۱۷۶هزار و ۷۱۲ هزار بازدید از سدهای خوزستان انجام شد که بازدیدکنندگان شامل اعضای کاروان‌های راهیان نور، گردشگران و مسافران نوروزی بودند.

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان با بیان این‌که سدهای جره، کرخه، مارون، آریوبرزن و شهدا در ایام نوروز پذیرای گردشگران بودند گفت: سد کرخه با ۲۰هزار و ۷۰۰ بازدید و سد آریوبرزن با ۶۱هزار و ۷۲۵ نفربازدید، پربازدیدترین سدهای استان در این مدت بودند.

او افزود: سد مارون با ۵۴هزار ۶۲۵ بازدید، سد شهداء با ۳۶هزار و ۱۷۰ بازدید و سد جره با ۳۴۹۲ بازدید نیز در رده‌های بعدی پربازدیدترین سدهای خوزستان قرار گرفتند.

عامری‌نسب گفت: در نوروز امسال سد کرخه در بازه زمانی دوم تا نهم فروردین، سد جره در بازه سوم تا دوازدهم فرودین و سدهای شهداء، مارون و آریوبرزن در بازه زمانی یکم تا یازدهم فروردین پذیرای گردشگران نوروزی بودند.

جانشین دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان اضافه کرد: بازدیدکنندگان از سدهای مختلف خوزستان، توسط راهنمایان و کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان با فعالیت‌های این سازه‌های آبی آشنا شدند.

او یادآور شد: سدهای دز، کرخه، عباسپور، مارون، آریوبرزن و شهدا از جمله سدهای مهم خوزستان هستند که نقش مهمی در کنترل سیلاب، و تأمین آب شرب و کشاورزی استان دارند. برخی از این سدها با داشتن نیروگاه، تأمین بخشی از برق استان و کشور دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011502235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha