لزوم رعایت استانداردهای فرهنگی در آیین هزار دف پالنگان/ مهمان‌نوازی ویژگی بارز مردم کردستان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر رعایت استانداردهای اجتماعی و فرهنگی در آیین هزار دف پالنگان تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، مهدی رمضانی روز چهارشنبه ١٥ فروردین‌‎ماه ١٤٠٣ در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم هزار دف در پالنگان که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، گفت: جاذبه‌های تاریخی و طبیعی روستای پالنگان به عنوان مهد تاریخ و مفاخر در سطح منطقه کم‌نظیر است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان اظهار کرد: آیین هزار دف یکی از زیباترین آداب و رسوم این روستای تاریخی است که هر ساله با شکوه خاصی و با حضور گردشگرانی از داخل و خارج کشور در کردستان برگزار می‌شود.

او افزود: مردم محور بودن و اهمیت دادن به جایگاه مردم در برگزاری این رویداد فرهنگی بسیار مهم است که باید در نظر گرفته شود.

رمضانی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کردستان، استانی فرهنگی است، عنوان کرد: دف‌نوازی در کردستان از دیرباز دارای ویژگی، غنا، ریشه و اصالت بوده و لازم است شاخص‌های فرهنگی آن بیش از پیش رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان با اشاره به اینکه مهمان‌نوازی، ویژگی بارز مردم کردستان است خواستار به‌کارگیری روش‌های خلاقانه و استفاده از تبادلات فرهنگی در سطح ملی و فراملی در برگزاری این آیین ملی شد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم‌ برای خدمان‌دهی به مهمانان و گردشگران مورد توجه دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011502237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha