جابه‌جایی بیش از چهار میلیون مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان

رئیس کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳ هرمزگان گفت: بیش از ۴ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۲۳ نفر مسافر و گردشگر از آغاز اجرای این طرح تا پایان روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه جاری در جزایر این استان جابه‌جا شده‌اند.

به گزارش میراث آریا، حسین عباس‌نژاد، رئیس کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۱۳ هرمزگان، با اشاره به تردد چهار میلیون و ۹۹ هزار و ۶۲۳ نفر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری استان اظهار کرد: از این تعداد سه میلیون و ۴۷۶ هزارو ۸۳ نفر مسافر و ۶۲۳ هزارو ۵۴۰ نفر گردشگر بودند. 

او با بیان اینکه این تعداد مسافر با ۹۱هزارو ۵۸۳ شناور مسافری و تفریحی جابه‌جا شده‌اند، ادامه داد: در این مدت ۳۰۶ هزار و ۳۴۸ مسافر از بندر شهید حقانی به عنوان بزرگترین بندر مسافری کشور به مقصد جزایر قشم، هرمز و هنگام جابه‌جا شده است.  

به گفته رئیس کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی ۱۴۰۳ هرمزگان، در این بازه زمانی نیز ۶۴۸ هزار و ۱۹۴دستگاه خودرو از طریق شناورهای لندینگ‌کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و برعکس جابه‌جا شدند. 

عباس‌نژاد آمار جابه‌جایی مسافران از بندر پهل و قشم را حدود بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد و افزود: از ابتدای طرح‌ سفرهایی دریایی در استان هرمزگان تا روز سه‌شنبه ۱۰ فروردین‌ماه نیز ۲۸۱ هزار و ۱۶۷ مسافر از بندر شهید ذاکری قشم تردد کرده‌اند. 

او میزان جابه‌جایی مسافران از بندر شهید باهنر را یک میلیون و ۴۴۴ هزارنفر اعلام کرد و ادامه داد: از ابتدای طرح تسهیل سفرهای دریایی در استان هرمزگان نیز۱۰ هزارو ۶۹۸ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های گردشگری جاسک جابه‌جا شده‌اند. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در روز گذشته ۱۴ فروردین‌ماه نیز ۹۴ هزارو ۴۰۸ مسافر و۱۰هزارو ۵۲۶ گردشگر از طریق بنادر و اسکله‌های مسافری و گردشگری تردد کردند. 

طرح تسهیل سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند سال ۱۴۰۲ آغاز شده و تا روز جمعه ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403011602245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha