استقبال از تورهای همدان‌گردی پیاده در نوروز ۱۴۰۳

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: برگزاری تورهای همدان‌گردی به صورت پیاده در نوروز ۱۴۰۳ با استقبال شهروندان و گردشگران مواجه شد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده چهارشنبه ۱۵ فروردین‌ماه در این باره گفت: این دومین سالی است که تورهای پیاده‌روی در داخل شهر همدان برگزار می‌شود و با استقبال خوب گردشگران و شهروندان همدانی مواجه شده است.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در تورهای نوروز ۱۴٠۳ تلاش شد از کارشناسان معماری و گردشگری برای معرفی جاذبه‌های شهری بهره گرفته شود که  محمد صیفی کار  فعال گردشگری و همدان‌شناس که احاطه خوبی به محلات همدان دارد، یکی از کارشناسانی بود که ما را همراهی کرد. همچنین  محمدرضا عراقچیان از اعضای هیئت علمی دانشگاه بوعلی روایتگر تاریخ معماری و شهرسازی همدان بود و حضور آنها باعث جلب رضایت گردشگران شد.

او افزود: تاکنون ۹ مسیر گردشگری شهری به همت دست اندر کاران این برنامه به صورت پیاده طراحی شده که گردشگران در این تورها از جاذبه‌های کمتر دیده‌شده شهر بازدید کردند.

معصوم علیزاده در پایان گفت: گردشگری شهر همدان ظرفیت‌های بسیاری دارد که کمتر به آنها پرداخته شده است. ما باید از روش‌های مختلف برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان بهره بگیریم به همین دلیل در دو سال گذشته با شعار «همدان شهر قصه‌ها» فعالان این برنامه فعالیت می‌کنند و از گردشگری روایت‌محور و قصه‌گویی برای معرفی داشته‌های فرهنگی شهر و استان همدان بهره می‌گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011602264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha