برگزاری راهپیمایی پرشور روز قدس در قم

امسال راهپیمایی روز جهانی قدس باشکوه‌تر و پرشورتر از سال‌های پیش در شهر قم برگزار شد و مردم انقلابی و مؤمن قم با حضور حماسی خود ضمن حمایت از آرمان قدس شریف و مردم ستمدیده کشور فلسطین، فریاد انتقام از جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس سر دادند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، راهپیمایی حماسی روز قدس امسال در قم همزمان با سراسر کشور با شعار «روز قدس، از طوفان الاقصی تا طوفان الاحرار» شروع شد و مردم شهیدپرور قم برگ زرین دیگری در کارنامه پرافتخار خود ثبت کردند.

یکی از جلوه‌های راهپیمایی امسال مردم قم بدرقه و تشییع پیکر مطهر شهید محسن صداقت از شهیدان اخیر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران در سوریه بود که بر دوش مردم قدردان قم تشییع شد.

حجم و تراکم جمعیت امسال مردم در راهپیمایی روز قدس در حدی بود که با وجود پایان مراسم، بسیاری از معابر منتهی به مصلای قدس و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، سرشار از حضور جمعیت بود.

در مسیر راهپیمایی غرفه‌هایی برای اجرای برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده بود و برنامه‌های متنوع هنری و فرهنگی با موضوع فلسطین و مقاومت اجرا شد.

بسیاری از مردم، به صورت خانوادگی در راهپیمایی حضور یافتند و در میان جمعیت؛ کودکان و نوجوانان و دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌های بسیاری حضور داشتند که از همین سنین، مشق مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم را تمرین کردند.

مردم در راهپیمایی امروز با سردادن شعارهایی مانند مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا و هیهات من الذله؛ انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونسیتی و حامیان این رژیم کودک‌کُش نشان دادند.

در گوشه و کنار جمعیت متراکم، پرچم کشورهای جبهه مقاومت، تصویر شهید سردار قاسم سلیمانی و تصاویر سرداران شهید حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در دست راهپیمایان به چشم می‌خورد. 

در راهپیمایی امروز شهر قم از هر قشری حضور داشتند؛ از کودک و پیر، زن و مرد و از ده‌ها ملیت و کشور جهان، همه یکصدا فریاد نابودی رژیم صهیونسیتی را سر دادند و حمایت خود از آرمان قدس شریف را فریاد زدند.

در راهپیمایی شهر قم علاوه بر مسئولان استانی، بعضی از چهره‌های ملی همچون آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و آیت‌الله سید احمد خاتمی نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز حضور داشتند.

امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در اقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و از مسلمانان دنیا خواستند که در این روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان کشور فلسطین به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011702329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha