اسکان ۵۹ هزار زائر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در قالب طرح آرامش بهاری ۵۹ هزار نفر در بقاع متبرکه اسکان یافتند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه 1402 تا ۱۳ فروردین‌ماه 1403 در قالب طرح آرامش بهاری ۳۶۵ هزار نفر زائر در بقاع متبرکه استان حضور یافتند و کل اسکان یافتگان در این مدت ۵۹ هزار نفر بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در این مدت بقاع متبرکه‌ای که بیشترین آمار زائران را داشتند شامل امامزادگان سیدمحمد و سیدابراهیم فردوس به ترتیب با ۴۰ هزار و ۲۰۰ نفر زائر و ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر اسکان بوده است.

او گفت: مسجد حضرت ابوالفضل (ع) نهبندان نیز با ۳۷ هزار نفر زائر و ۳ هزار و ۹۰۵ نفر اسکان و همچنین امامزاده سیدعلی نهبندان با ۲۴ هزار و ۸۰۰ نفر زائر و دو هزار و ۵۳۳ نفر اسکان بیشترین زائران را داشتند.

بخشی‌پور با بیان اینکه گردشگران بیشتر از جاذبه‌های شهرستان‌های بیرجند طبس و فردوس بازدید کرده اند، افزود: مسافران نوروزی بیشتر در شهرستان‌های طبس، فردوس، نهبندان و بیرجند تردد داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011802354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha