«ستاد خدمات سفر» فراقوه‌ای بودن گردشگری را عملیاتی کرد/ حل مشکلات مسافران بلافاصله پس از طرح موضوع

رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر را قرارگاهی عنوان کرد که در سال‌های اخیر با انسجام بین دستگاه‌ها فراقوه‌ای بودن موضوع گردشگری را عملیاتی کرده است.

محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا درباره فعالیت ستاد خدمات سفر در تهران و استان‌ها بیان کرد: این ستاد به مثابه قرارگاهی برای جمع کردن تمامی دستگاه‌های مرتبط با گردشگری عمل می‌کند و تمامی ۲۷ دستگاه عضو، استانداران، مدیران کل در جریان اتفاقات مربوط به سفر در سطح کشور قرار می‌گیرند.

او به هم‌افزایی و انسجام ایجاد شده بین دستگاه‌های عضو در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: به شخصه در ستاد تهران حاضر شدم و شاهد پیگری موارد بودم که در سریع‌ترین زمان ممکن هماهنگی‌های لازم به‌منظور رفع مشکلات در اقصی نقاط کشور صورت می‌گرفت.

نماینده حوزه انتخابیه اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در اردکان و سایر شهرهای استان یزد شاهد برخی مشکلات بودم که بلافاصله پس از طرح آن با هماهنگی ستاد سفر و مسئولان استانی حل شد.

دشتی اردکانی از تمامی دستگاه‌ها و به طور خاص از مسئولان اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تشکر کرد و افزود: تمامی دستگاه‌های حاضر در ستاد سفر، نوروز را برای خود حرام کردند تا بتوانند به هموطنان خدمات ارائه دهند و سفر خوبی را برای آنها رقم بزنند.

او با اشاره به فراقوه‌ای بودن موضوع گردشگری در کشور، ادامه داد: در گذشته این تفکر وجود داشت که موضوع گردشگری تنها در وزارتخانه متولی باید مورد پیگیری قرار گیرد و تصمیمات در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی وازرتخانه گرفته شود.

رییس فراکسیون گردشگری و میراث‌فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملکرد این ستاد هر سال بهتر از سال قبل شده است و با پررنگ‌تر شدن فعالیت آن در چند سال اخیر دستگاه‌هایی که در گذشته با هم در ارتباط نبودند در حال حاضر با یکدیگر همکاری خوبی را برای رفع مشکلات مرتبط با سفر شکل داده‌اند.

دشتی اردکانی در پایان متذکر شد: جمع‌بندی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفردر تهران و شهرستان مبنی بر این است که کاستی‌ها و مشکلات شناسایی و حل شود، به همین دلیل است که هر سال شاهد همکاری بیشتر و مشکلات کمتری هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011802382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha