تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین جایزه دانشگاهی شهید بهروز مرادی

زمان بارگذاری و ارسال آثار به دبیرخانه نخستین جایزه دانشگاهی شهیدبهروز مرادی تا ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ تمدید شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آیین اهدای اولین جایزه دوسالانه دانشگاهی شهید «بهروز مرادی» به همت دانشگاه هنر اصفهان، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خرمشهر، سازمان منطقه آزاد اروند و با همکاری و مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  با موضوع روایت هنر و اندیشه پایداری برگزار می‌شود.

جایزه دوسالانه دانشگاهی شهید «بهروز مرادی»، اولین جایزه دانشگاهی با موضوع روایت هنر و اندیشه پایداری است که در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی هنر مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

این جایزه مزین به نام دانشجوی هنرمند دانشگاه هنر اصفهان، شهید «بهروز مرادی»، خالق اثر جاودانه «به خرمشهر خوش آمدید، جمعیت ۳۶ میلیون نفر» است. از این شهید بزرگوار آثار متعدد هنری از جمله عکس‌های فراوان به یادگار مانده است.

‌اولین دوره اهدای این جایزه در دو بخش آثار هنری در رشته‌های خوشنویسی، گرافیک، نقاشی و عکاسی و نیز در بخش پژوهش‌های هنری، پذیرای آثار و تحقیقات هنرمندان و پژوهشگران دانشگاهی خواهد بود.

همچنین بخش ویژه جایزه، به آثار مرتبط با خود شهید بهروز مرادی تخصیص یافته است.

دانشگاهیان مجاز شرکت در این جایزه عبارتند از دانشجویان، دانش‌آموختگان، مدرسان (هیأت‌علمی و حق‌التدریس) و کارمندان دانشگاه‌ها، دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی هنر و اعضای کانون‌های هنری در مراکز آموزش عالی مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری. دانشگاهیان باید تصویر مدرک وابستگی خود را به دانشگاه به‌منظور تأیید و اجازه داوری آثار در تارنمای جایزه بارگذاری کنند.

ثبت‌نام و ارسال آثار در جایزه از راه تارنمای جایزه دانشگاهی شهیدبهروز مرادی به آدرس  https://MBprize.aui.ac.ir است.

آثاری که در حوزه بررسی و انتخاب کارگروه علمی و هنری قرار خواهد گرفت شامل آثار هنری حوزه پایداری و پژوهش انجام شده درباره آن آثار، است.

متقاضی باید ضمن تکمیل فرم تقاضای شرکت در جایزه دانشگاهی (موجود در تارنمای جایزه) ثبت‌نام کند و متناسب با نوع اثر فایل‌های مرتبط را در قالب  jpeg، پی دی اف، ورد، و زیپ به صورت الکترونیکی در فضای تارنمای جایزه بارگذاری کند.

تصویر ارائه‌شده از آثار در سامانه نیز باید به صورت کامل، واضح و باکیفیت باشد و شرکت‌کننده در جایزه به عنوان پدیدآورنده و صاحب اثر شناخته می‌شود و مسئولیت هرگونه دعوی در باب صاحب اثر از عهده جایزه خارج است و مسئولیت حقوقی ـ کیفری و مدنی ناشی از هرگونه کپی‌برداری توسط هنرمند برعهده او است. بنابراین هر گونه کپی‌برداری و ایده از آثار گذشتگان موجب رد آثار خواهد شد و عواقب آن به عهده هنرمند خواهد بود.

 اصل آثار بعد از داوری باید به دبیرخانه جایزه ارسال شود. همچنین در همه بخش‌ها، شرکت‌کننده در انتخاب سبک و تکنیک آزاد است. و آثار باید دارای ارزش‌های هنری، فنّی و حرفه‌ای در حوزه مربوط باشند.

صاحب (یا یکی از صاحبان اثر در موارد پژوهشی) باید از دانشگاهیان تعریف‌شده (استادان، دانشجویان، دانش‌آموختگان، کارمندان و... ) در ماده ۱۱ آئین‌نامه باشند.

 همچنین آثار باید تأثیرگذاری در فضای هنری داشته باشند و دارای ارزش‌های هم‌خوان با اهداف پیش‌گفته باشند.

اگر اثر برگزیده بیش از یک نفر پدیدآورنده داشته باشد، جایزه متناسب با سهم هریک از پدیدآورندگان در تولید اثر با تشخیص کارگروه علمی و هنری توزیع خواهد شد.

همچنین به آثاری که پس از زمان تعیین‌شده ارسال شوند، یا یکی از قوانین جایزه را نقض کنند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

جایزه دانشگاهی نیز مجاز است هریک از آثار شرکت‌کنندگان را در مجلات و یا نشریاتی که صلاح بداند چاپ و انتشار کند.

در اولین دوسالانه جایزه دانشگاهی شهیدبهروز مرادی اولویت ارزیابی و داوری با آثار و پژوهش‌های هنری است که به طور خاص برای شرکت در جایزه دانشگاهی شهیدبهروز مرادی به انجام برسد و یا بعد از سال ۱۳۹۷ تولیدشده باشد؛ بنابراین آثار تولید شده قبل از سال ۱۳۹۷ در بخش شایسته تقدیر ارزیابی خواهند شد.

شهید بهروز مرادی، در سال ۱۳۳۵ در خرمشهر و در خانواده‌ای اصفهانی دیده به جهان گشود. او دانشجوی رشته صنایع‌دستی دانشگاه هنر (پردیس اصفهان) و از شهدای بنام و بسیار مؤثر هشت سال دفاع‌مقدس است که از نخستین روزهای تهاجم دشمن به مرزها، فعّالانه در صحنه حضور داشته و جزو چند نفر آخر مدافعان خرمشهر در کنار شهید جهان‌آرا بود که پس از سقوط خرمشهر باهم عهد بستند که «تا شهر را از بعثی‌ها پس نگیریم، به مرخصی نمی‌رویم.» و این چنین نیز شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011802386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha