پایان طرح گردشگری آبی شهرستان خرمشهر با آورده مالی ۴۹ میلیارد ریالی

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان همزمان با پایان طرح گردشگری آبی شهرستان خرمشهر گفت: طرح گردشگری آبی با استقبال بیش از ۴۹ هزار نفر از میهمانان نوروزی و آورده مالی حدود ۴۹ میلیارد ریال برای شهرستان و اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر در بازه زمانی نوروز ۱۴۰۳ در پی داشته است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده پایان طرح گردشگری آبی خرمشهر را اعلام کرد و گفت: بیش از ۴۹ هزار نفر از میهمانان نوروزی از این طرح استقبال کرده‌اند. همچنین، آمار آورده مالی این طرح نیز حدود ۴۹ میلیارد ریال برای شهرستان به دنبال داشته است و همچنین باعث ایجاد اشتغال برای بیش از ۴۰۰ نفر در طول دوره اجرای آن در نوروز ۱۴۰۳ شده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان اظهار کرد: این طرح ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ به پایان رسیده است. از تمامی همکارانی که در طول این دوره به عنوان نوروزبانان بی‌نوروز در این طرح فعالیت کردند، قدردانی می کنم.

او اطلاعاتی درباره جزئیات اجرای طرح ارائه داد و تصریح کرد: این طرح از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و با مانور ترکیبی اطفای حریق و آدم به دریا اجرا شده است. هفت محدوده، از جمله کارون و جزیره مینو، برای این طرح تعیین شده و برای هر محدوده یک بازرس مقیم انتخاب شده است.

ارسطوزاده گفت: همچنین، پنج سربازرس نیز برای نظارت کامل بر طرح مشخص شده‌اند. در طول اجرای طرح، ۸ شناور به عنوان ناجی و همیاران آن به مناطق مورد نظر اعزام شدند و از ۲ گلف سپاه پاسداران نیز استفاده شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اعلام کرد: طرح از ساعت ۹ و نیم صبح آغاز و تا ساعت ۳ شب ادامه داشته است. در طول این زمان، حدود ۵۰ نفر از همکاران اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در طرح ساماندغ شده‌اند و به تعداد بیش از ۴۹ هزار نفر از میهمانان نوروزی خدمات ارائه شده است. 

او بیان کرد: با توجه به ظرفیت و حجم اشتغال‌زایی گردشگری پیش بینی می‌شود بیش از مبلغی که بصورت مستقیم از طریق این طرح به شهرستان وارد شده است که می‌تواند در راستای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال در منطقه نقش بسیار مهمی ایفا نماید.

ارسطوزاده در پایان تصریح کرد: طرح گردشگری آبی یک طرح برنامه‌ریزی شده بود که با هدف جذب مسافران و گردشگران در دوره نوروز برگزار شده است. این طرح شامل ارائه خدمات گردشگری در مناطق آبی شهرستان بوده و برای امنیت و راحتی مسافران تدابیر لازمی اتخاذ شده است. همچنین، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در منطقه از جمله اهداف این طرح بوده است

انتهای پیام/

کد خبر 1403011902392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha