۹ میلیون زائر در نوروز به مشهد مقدس سفر کردند/ تشرف نوروزی زائران در امنیت کامل

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در نوروز امسال بیش از ۹ میلیون زائر و مسافر نوروزی به مشهد مقدس مشرف شدند که خوشبختانه این تشرف‌ها در امنیت کامل انجام شد و هیچ گونه مشکلی وجود نداشت.

به‌گزارش میراث‌آریا، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مروی شامگاه شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در دیدار با جمعی از مسئولان خراسان رضوی با تسلیت شهادت شهید محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمانش به دست رژیم منفور صهیونیستی و شهادت جمعی از مرزبانان غیور کشورمان در جنوب شرق کشور اظهار کرد: این قبیل ترورهای بزدلانه نشانه استیصال دشمن است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به شعار سال گفت: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» تعیین فرمودند از این رو هر کدام از مسوولان باید خود را مخاطب این فرمایش رهبری بدانند و برای فراهم آوردن زمینه لازم برای مشارکت مردم در جهش تولید تلاش کنند.

مروی افزود: مسوولان، باید حامی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان باشند و از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در مناطق مختلف خراسان رضوی حمایت و بستر را برای حضور آن‎ها فراهم کنند چون گاهی کاغذبازی‌های اداری، خود از بزرگترین موانع در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری است.

او با قدردانی از تلاش‌های مسوولان خراسان رضوی در خدمت‌رسانی به زائران نوروزی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها، ۹ میلیون زائر در ایام عید نوروز به مشهد سفر کرده‌اند و این تشرف‌ها و سفرهای نوروزی با آرامش و در امنیت کامل رقم خورد هر چند دشمن بسیار تلاش و سرمایه‌‎گذاری می‌کند تا امنیت کشور ما را مخدوش سازد، اما با این وجود میلیون‎ها زائر با امنیت کامل، رفاه و امکانات به نسبت مناسب به مشهد سفر کردند و بر اساس اطلاعات حاصله زائران از خدمت رسانی‎ها تقریبا راضی بوده‌اند.

استاندار خراسان رضوی نیز در سخنانی در این نشست به توجه و اهتمام جدی دولت سیزدهم به مقوله زیارت اشاره و اضافه کرد: مسئله زیارت از موضوعات اصلی حوزه فرهنگی کشور است و شخص رئیس جمهوری نیز به این مساله توجه جدی دارد.

یعقوبعلی نظری افزود: زیارت می‌تواند تاثیرات اخلاقی و تربیتی عمیقی بر زائر داشته باشد و توسعه این امر مقدس می‌تواند برطرف کننده بسیاری از معضلات حوزه‌های مختلف باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011902408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha