ورود بیش از ۱۱ میلیون مسافر به خراسان رضوی/ ثبت اقامت متوسط ۳ روز در ایام نوروز

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: مجموع آمار ورودی زائران از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا روز گذشته که ۳۳ روز را در بر می‌گیرد، ۱۱ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۳۵ نفر بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با بیان اینکه روز گذشته ۱۷۲ هزار و ۹۹۲ نفر ورودی به مشهد داشتیم، عنوان کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۱۹ نفر از طریق فرودگاه، ۱۸ هزار و ۴۲۱ نفر از طریق راه‌آهن، ۳۱ هزار و ۹۸۰ نفر از طریق حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و ۱۱۱ هزار و ۶۷۲ نفر از طریق جاده‌ای با وسیله نقلیه شخصی وارد مشهد شدند.

او اضافه کرد: مجموع آمار ورودی زائران از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱ میلیون و ۱۲۷ هزار و ۷۳۵ نفر بوده که سهم فرودگاه ۳۵۱ هزار و ۶۸ نفر، راه‌آهن ۶۱۶ هزار و ۳۵۸ نفر، حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای ۸۸۰ هزار و ۱۳۸ نفر و حمل‌ونقل جاده‌ای شخصی ۹ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۱۷۱ نفر است.

گنابادی‌نژاد بیان کرد: مجموع ظرفیت اقامتی بهره‌برداری شده استان اعم از رسمی، موقت و اضطراری ۳۸ درصد از کل ظرفیت اسکان بوده که رسمی ۵۳ درصد، موقت ۵۵ درصد و اضطراری ۲۱ درصد است. مدت متوسط اقامت در ایام نوروز نیز ۳ روز بوده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه از مجموع اولویت‌هایی که در شبکه مسائل خدمتگزاری به زائران داشتیم، تنظیم بازار و نظارت بر قیمت‌ها و کالاها بوده است، تصریح کرد: از مجموع تخلفات از ۱۵ اسفند تا ۱۸ فروردین ۳ تخلف عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه ۳۸ درصد، گرانفروشی ۳۰ درصد و عدم صدور صورتحساب معتبر و فاکتور فروش ۱۳ درصد در صدر هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012002466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha