جلسه کمیسیون عمران در خصوص سفرهای نوروزی برگزار شد

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه عمده خودروهای تصادفی منجر به فوت در ایام نوروز خودروهای داخلی بودند گفت: برای رفع نقاط حادثه خیز اقداماتی صورت گرفته اما کماکان حدود ۸۰۰ نقطه پر خطر و حادثه خیز در جاده‌های کشور داریم که برای بهبود و اصلاح آن‌ها باید گام‌های جدی برداشته شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدرضا رضایی کوچی در توضیح جلسه روز یکشنبه کمیسیون عمران اظهار کرد: این جلسه با حضور هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، حسینی فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا (پلیس راهور)، مسئولان جمعیت هلال احمر و اورژانس کشور و سایر مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای ارائه گزارش در خصوص سفرهای نوروزی برگزار شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: براساس گزارش های ارائه شده در سال جاری بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنانمان را در تصادفات جاده ای ایام نوروز از دست دادیم. با وجود کاهش ۳۰ درصدی تلفات جاده‌ای نسبت به سالهای گذشته، فوتی‌ها زیاد بوده و قابل قبول نیست. عوامل متعددی در این خصوص تاثیرگذار است که از جمله آنها می توان به کیفیت پایین خودروهای داخلی و نیز خطاهای رانندگان و وجود نقاط حادثه خیز جاده‌ای اشاره کرد.

او افزود: برای رفع نقاط حادثه خیز اقداماتی صورت گرفته اما کماکان حدود ۸۰۰ نقطه پر خطر و حادثه خیز در جاده های کشور داریم که برای بهبود و اصلاح آنها باید گام های جدی برداشته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان با اشاره به افزایش نرخ جرائم رانندگی خاطرنشان کرد: افزایش نرخ جرائم رانندگی در کاهش تخلفات رانندگان، تصادفات و تلفات جاده ای موثر است اما این امر تنها راه حل نیست، علاوه بر این رقم های پیش‌بینی شده متناسب با درآمد مردم و همزمان با بهبود کیفیت خودروهای داخلی و سایر عوامل موثر صورت بگیرد و درآمد آن نیز صرف اقدامات مرتبط با کاهش تصادفات شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012002494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha