بیش از ۱۹۰ هزار گردشگر دریایی نوروزی در سواحل مازندران/ ثبت ۵۵ هزار تردد دریایی بدون هیچ گونه حادثه در بندر نوشهر

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: در تعطیلات نوروزی امسال ۱۹۰ هزار و ۸۷۵ گردشگر نوروزی از تفریحات دریایی در سواحل این استان استفاده کردند.

به گزارش میراث آریا، سعید کیاکجوری، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران،با تشریح عملکرد این اداره کل برای خدمت‌رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی گفت: بیش از ۹۰ ایستگاه تفریحات دریایی در سواحل استان در تعطیلات نوروزی امسال فعال بودند که بیش از ۵۵ هزار تردد دریایی با بهره‌گیری از ۱۵۰۰ شناور تفریحی بدون هیچ گونه حادثه دریایی انجام شد.

او افزود: در تعطیلات نوروزی امسال همچنین ۶ هزار و پانصد پیامک هشدار هواشناسی برای مدیران ایستگاه‌های تفریحات دریایی مستقر در سواحل استان ارسال شد. ضمن اینکه هزار و پنجاه نفر ساعت بازرسی از ایستگاه‌های تفریحات دریایی توسط کارشناسان دریایی برای نظارت بر ایمنی ترددهای دریایی انجام شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران نصب بنر در ایستگاه‌های تفریحات دریایی، تجهیز همیاران ناجی به وسایل و تجهیزات امداد و نجات، تهیه و توزیع بروشور، تولید انیمیشن، پازل و کتاب با موضوع ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی، برگزاری سه مانور مقابله با شرایط اضطرار دریایی، انجام روزانه گشت دریایی با شناورهای ناجی و رسکیو، پایش مستمر شماره تماس ۱۵۵۰ ( شماره امداد و نجات دریایی ) و... را از دیگر اقدامات اداره کل در راستای اجرای طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ برشمرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha