چهارمحال و بختیاری برای میزبانی از مسافران و گردشگران آماده شد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: استان برای میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به این استان آماده شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در نشست مشترک ستاد کاهش تصادفات چهارمحال و بختیاری و ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان تأکید کرد: امسال اقدامات ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان مطلوب بوده و وفاق، همدلی، توجه و احساسات مسوولیت باعث افزایش رضایت‌مندی مسافران و گردشگران نوروزی ورودی به این استان شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری حضور میدانی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط در خدمات‌رسانی نوروزی را موفقیت‌آمیز دانست و افزود: تمامی اعضای ستاد کاهش تصادفات چهارمحال و بختیاری و ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان برای موج سوم سفرها در تعطیلات عید فطر در آماده‌باش کامل باشند.

او تصریح کرد: اعضای ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری ارسال پیامک برای مسافران و گردشگران ورودی به استان را در دستور کار داشته باشند.

حیدری آمادگی کامل امام‌زاده‌ها و مراکز اسکان مسافران و گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و یادآور شد: ورودی‌های شهرهای استان سامان‌دهی شود و برای میزبانی از مسافران و گردشگران آماده باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان ستاد کاهش تصادفات و ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر را تشکیل دهند و نسبت به بومی‌سازی مصوبات ستادهای استان اقدام کنند و تدابیر لازم در این زمینه را بیندیشند.

او فعال بودن بازارچه‌ها و غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و گفت: قلعه‌ها، موزه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و تاسیسات گردشگری استان برای میزبانی از مسافران و گردشگران ورودی به این استان آمادگی داشته باشند.

حیدری تأکید کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان از جاده‌ها بازدید به ایمن‌سازی محورهای ارتباطی توجه و نسبت به خط‌کشی و نصب دوربین‌های کنترل سرعت در جاده‌ها نظارت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: در تعطیلات پیش‌رو بیمارستان‌ها با گروه پزشکی و کادر سلامت کامل به‌همراه داروخانه‌ها و شیفت‌های بیمه‌ای در آماده‌باش کامل باشند.

او تصریح کرد: در این مدت پلیس باید پوشش جاده‌های حادثه‌خیز را در دستور کار قرار دهد و خودروهای دارای چراغ‌گردان در جاده‌ها مستقر شود.

حیدری یادآور شد: برای کاهش تصادفات جاده‌ای به‌ویژه در ۳۰ کیلومتری شهرهای چهارمحال و بختیاری تمرکز و بر تفرج‌گاه‌های استان نظارت شود و همچنین برخورد قانونی با متخلفان رانندگی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری کنترل ویژه بر ناوگان عمومی چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تصریح کرد: اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بر پایانه‌های مسافربری نظارت کند تا کمبود خودرو در ناوگان عمومی حمل‌ونقل نباشد.

او کنترل ویژه بر روی خودروهای شوتی و مسیرهای این خودروها به‌همراه توقیف ساعتی خودروهای دارای رانندگان پرخطر را ضروری دانست و گفت: محدودیت‌های ترافیکی مربوط به عید فطر در چهارمحال و بختیاری از هم‌اکنون از سوی پلیس استان اطلاع‌رسانی شود.

حیدری تأکید کرد: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری با هدف پیشگیری و کاهش تصادفات، ابلاغ اعتبار از اداره‌کل امور مالیاتی استان برای نصب دوربین‌های چندمنظوره در معابر شهری را دریافت کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی اعضای ستاد کاهش تصادفات چهارمحال و بختیاری و ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان با روحیه جهادی و آماده‌باش کامل در تعطیلات عید فطر نسبت به بازدیدهای مستمر از زیرمجموعه خود اقدام کنند تا مشکلی در این مدت پیش نیاید.

او به جمعیت بالای گردشگران ورودی به سامان اشاره و تصریح کرد: فرماندار سامان تدابیر لازم در این خصوص را بیندیشد.

حیدری با اشاره به لزوم آماده‌باش اعضای ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تا پایان تعطیلات عید فطر یادآور شد: در این مدت فرمانداران شهرستان‌های استان گزارش هواشناسی را روزانه دریافت کنند و پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha