بازدید گردشگران از جاذبه‌های ساوه افزایش یافت

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ساوه گفت: نوروز امسال تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و تفریحی ساوه نسبت به سال گذشته ۲۴درصد افزایش دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، رضا ایاز امروز ۲٠ فروردین ۱۴٠۳ گفت: ایام نوروز (از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا کنون) ۲۸۲هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی و تفریحی این شهرستان بازدید کرده‌اند که این آمار نسبت ۲۱۵هزار بازدید سال گذشته از ۲۴درصد رشد همراه است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه اضافه کرد: مسجد جامع، سایت تاریخی آوه و تفرجگاه قیزقلعه سه اثر تاریخی پر بازدید، امام زاده سید اسحاق، بقعه زائر پذیر و مناطق روستاهای هدف گردشگری از مهمترین اهداف مسافران نوروزی در سال جاری است.

او گفت:  همچنین امسال به منظور افزایش سطح سلامت مسافران نوروزی ۱۱۰ مورد بازدید از تاسیسات گردشکری در سطح شهرها، روستاها و مجتمع‌های بین‌راهی، اقامتگاه‌های بومگردی انجام شده که در ۶۰ مورد بیشتر از سال گذشته است.

ایاز افزود: اسکان مسافران با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز به نسبت ۲۳هزار و ۴۴۵ نفر مدت مشابه سال گذشته با ۳۰ درصد کاهش در سال جاری به ۱۵هزار و ۷۴۴ نفر رسیده است.

حدود ۴۳۰ اثر تاریخی و گردشگری در ساوه وجود دارد که ۱۳۰ اثر از این تعداد تاکنون به ثبت ملی و یک مورد نیز به ثبت جهانی رسیده است که مهم‌ترین آنها مسجد هزار ساله جامع، قیزقلعه، چهارسوق، بازار تاریخی، عمارت حاکم، کاروانسرا و سایت تاریخی شهر آوه، امامزادگان و بقاع متبرکه و مناطق گردشگری متعددی نظیر روستاهای کوهپایه و نیز بخش نوبران است.

کاروانسرای باغ شیخ تنها اثر ثبت جهانی ساوه است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha