بازدید مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان از پروژه مرمت بنای تاریخی ملک 

رئیس اداره فنی و توسعه طرح‎‌های عمرانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از بازدید مدیرکل و هیئت همراه از پروژه مرمت بنای تاریخی گاراژ ملک خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، منصوره ملاالهی ۲۱ فروردین ماه اظهار کرد: کمتر از یک قرن پیش و همزمان با شکل‌گیری شهر زاهدان، ساخت گاراژ ملک نیز آغاز شد و در اوایل دوره پهلوی اول، شخصی به نام ملک شفیع، از افراد تبعه پاکستانی- هندی وارد شده به شهر زاهدان، در زمینی نزدیک به ۳۲۰۰ متر کاروانسرای ملک را بنا کرد. 

رئیس اداره فنی و توسعه طرح‎‌های عمرانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: به مرور زمان این اثر کاربری خود را از دست داده و ساختار معماری آن تا حدود زیادی از بین رفت. 

او ادامه داد: این اثر به دلیل ثبت ملی بودن و ارزش تاریخی داشتن توسط اداره کل میراث‌فرهنگی خریداری شد و در ادامه کالبد و معماری اثر بر اساس اسناد گذشته و آنچه که از ساختارهای به جا مانده از این اثر مشخص بود مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. 

به گفته ملاالهی، این بنای تاریخی در حال حاضر نیز مرمت آن به طور ویژه آغاز شده و در بازه زمانی تعیین شده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.  

رئیس اداره فنی و توسعه طرح‎‌های عمرانی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مدیرکل میراث‌فرهنگی استان نیز به دفعات مختلف از این پروژه بازدیدهایی داشته و تاکید کرده است که در کوتاه‌ترین زمان باید کار مرمت آن به اتمام رسیده و در اختیار بهره‌برداران قرار بگیرد و در حال حاضر نیز به صورت دوشیفت مشغول به فعالیت هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha