جشنواره کوچ عشایر شاهسون باید ارزش‌های زندگی عشایری را نمایش دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: جشنواره کوچ عشایر شاهسون مغان باید با نمایش آیین کوچ و آداب و رسوم عشایر، ارزش‌های زندگی این قشر را معرفی کند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، رضا قاسمیان امروز ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ در جلسه هماهنگی یازدهمین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون، گفت: جشنواره کوچ عشایر شاهسون مغان باید با نمایش آیین کوچ و آداب و رسوم عشایر، ارزش‌های زندگی این قشر را معرفی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اردبیل افزود: در امور اجرایی این جشنواره به ایده‌های ابتکاری و برنامه‌های جدید توجه شود و با اجرای جشنواره‌های کوچک در کنار جشنواره اصلی به آیین‌های مختلف مردم منطقه به ویژه عشایر پرداخته شود.

او تاکید کرد: همچنین لازم است که ضعف‌های موجود در برگزاری دوره‌های قبلی جشنواره در این دوره اصلاح شود و در مواردی مثل محل برگزاری جشنواره، وضعیت تردد مخاطبان و تولید محتوا از زندگی عشایری به بهترین نحو عمل شود.

حسن محمدی ادیب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: برنامه برگزاری یازدهمین جشنواره کوچ عشایر شاهسون مغان برای روزهای ۶ و ۷ اردیبهشت ماه آماده است و کمیته‌بندی‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم برای این جشنواره انجام شده است.

او ادامه داد: با توجه به چندوجهی بودن جشنواره کوچ عشایر و انتظاری که از این جشنواره وجود دارد همکاری دستگاه‌های مختلف برای برگزاری آن ضروری است و در زمینه تامین اعتبار نیز به همکاری استانی و جذب اسپانسر برای آن نیاز داریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012102583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha