خانه تاریخی صادقی اردبیل افتتاح شد

آیین افتتاحیه خانه تاریخی صادقی اردبیل، امروز ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۳ با حضور شهاب طلایی، مدیر عامل صندوق توسعه و احیا و حسن محمدی ادیب، مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل در محل این خانه تاریخی برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، در ابتدای این مراسم، مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به هزینه‌بر بودن مرمت و احیای یک بناهای تاریخی گفت: اهتمام و حمایت صندوق توسعه و احیا به عنوان بازوی اجرایی وزارت میراث فرهنگی برای احیای بناهای تاریخی موجب استقبال و رغبت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در احیای این بناها شده است. 

در ادامه شهاب طلایی مدیر عامل صندوق توسعه و احیا خاطرنشان کرد: بیش از چهار بنا در استان اردیبل را با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل با جذب مشارکت در مرمت و احیا به بخش خصوصی واگذار کردیم. 

او تاکید کرد: کاری که صندوق توسعه و احیا انجام می‌دهد از مصادیق تحقق شعار سال ۱۴۰۳ است که توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است. 

طلایی ادامه داد: جهش در حوزه احیای بناهای تاریخی به گونه‌ای تولید خدمت با مشارکت بخش خصوصی در حوزه گردشگری است. 

این مقام مسئول وزارت میراث فرهنگی با ابراز امیدواری برای افتتاح حمام پیرزرگر در تابستان سال جاری افزود: بنا داریم تا مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صندوق توسعه و احیا، هر ماه یک بنای تاریخی را در سال ۱۴۰۳ افتتاح کنیم و جهشی در احیای بناها با مشارکت مردم ایجاد کنیم. 

گفتنی است، خانه تاریخی صادقی مربوط به دوره قاجار است و در اردبیل، محله اوچدکان، کوی سرتیپ آباد، واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۱۴۴۶۵ به‌عنوان یکی آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012302637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha