افزایش میزان اشغال واحدهای اقامتی قزوین در تعطیلات عید سعید فطر

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: براساس آمار ثبت شده میزان اشغال واحدهای اقامتی رسمی استان در تعطیلات عید فطر به نسبت ایام نوروز ۳۰درصد افزایش داشته است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی روز پنجشنبه ۲۳ فروردین با اعلام این خبر گفت: همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز باعث شد تا عده‌ای از گردشگران سفرشان را به ایام عید فطر موکول کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین افزود: به همین دلیل هم‌زمان با پیک سوم سفرها در اولین روز تعطیلات عید فطر با افزایش ۳۰درصدی اشغال اماکن اقامتی رسمی شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح استان مواجه هستیم .

او یادآور شد: در این ایام  با توجه به افزایش سفرها با هماهنگی و تاکید ستاد خدمات سفر کشور، ستاد اجرایی سفر در استان برای  پذیرش گردشگران تا پایان تعطیلات  عید فطر آمادگی دارد و امیدواریم با توجه به نزدیکی قزوین به پایتخت شاهد افزایش حضور گردشگران در این ایام باشیم .

خزائلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عیدانه سوغات و صنایع‌دستی قزوین خاطرنشان کرد: این نمایشگاه به مدت سه‌روز تا تاریخ ۲۴ فروردین در مجموعه دولتخانه صفوی دایر است و گردشگران می‌توانند با حضور در این مجموعه علاوه بر بازدید از نمایشگاه از موزه‌ها و بناهای تاریخی مستقر در این مجموعه تاریخی بازدید نمایند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین با تاکید به اینکه همواره در تلاش هستیم با همکاری همه دستگاه‌ها و اعضای ستاد خدمات سفر شرایط مناسب و مطلوبی را برای حضور گردشگران  در استان مهیا کنیم، یادآور شد: به طور حتم بازدیدهای نظارتی از تمامی تأسیسات گردشگری و خدمات‌رسان در تعطیلات عید سعید فطر نیز به طور مستمر ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012302660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha