پیشرفت ۹۵ درصدی طرح بهسازی بازار تاریخی امام اهواز/ ادامه بهسازی پس از تعطیلات عید فطر

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با اشاره به توقف موقت طرح بهسازی بازار تاریخی امام، از ادامه این طرح بعد از تعطیلات عید فطر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سیدنورالله موسوی درخصوص عملیات بهسازی بازار امام در هسته مرکزی شهر اظهار کرد: در طرح بهسازی بازار امام، بدنه‌سازی و رنگ‌آمیزی سقف خیابان امام غربی انجام و پایه‌های سنگی ایجاد و ستون‌هایی که در سال‌های گذشته تخریب و دچار ناهماهنگی شده‌اند، بهسازی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با اشاره به پیشرفت ۹۵درصدی این طرح افزود: همه مصالح و مواد موردنیاز خریداری شده و قرار بود این کار تا قبل از نوروز به پایان برسد اما به دلیل این‌که در آستانه نوروز قرار گرفتیم، کسبه اجازه ندادند بهسازی مقطع آخر این خیابان انجام شود.

او گفت: باتوجه به اینکه اکنون هم در تعطیلات عید فطر هستیم و پیش از عید نیز تردد در این بازار زیاد بود و نمی‌خواستیم برای مردم و کسبه نارضایتی ایجاد شود، ادامه کار را انجام ندادیم و بعد از عید فطر دوباره کار اجرا و در مدت کمتر از ۲۰ روز تکمیل می‌شود.

موسوی با اشاره به انجام نورپردازی بازار امام در مراحل بعدی طرح بهسازی، گفت: در مرحله نخست، ابتدا کار در خیابان امام غربی انجام می‌شود و سپس کار در خیابان امام شرقی نیز انجام خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با بیان این‌که به زودی عملیات اجرایی بهسازی بازار کاوه نیز آغاز می‌شود، گفت: بهسازی بازار نادری نیز که قرار بود قبل از عید نوروز آغاز شود به بعد از عید فطر موکول شده است و در تابستان آغاز می‌شود.

بازار امام، بازاری تاریخی و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای اهواز حساب می‌شود. خیابان امام بین خیابان‌های ۳۰ متری (شریعتی) و ۲۴ متری (آزادگان) قرار گرفته است؛ بازاری سرپوشیده با نمای آجری، قوس‌های هلالی و ستون‌ها  و حال و هوای سنتی که از لباس‌های محلی گرفته تا انواع خوراکی، محصولات بهداشتی، ساعت و عینک در آن پیدا می‌شود.

باتوجه به تخریب بخشی از نمای آجری این بازار قدیمی، شهرداری اهواز در حال بهسازی این بازار قدیمی است .

انتهای پیام/

کد خبر 1403012402700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha