مسابقات کشتی با چوخه در گود زینل خان اسفراین برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از برگزاری مسابقات کشتی باچوخه اسفراین با حضور ۱۵۲ چوخه کار از سراسر کشور در گود چشمه زینل خان اسفراین برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اعلام این خبر بیان کرد: کشتی سنتی باچوخه به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد گردشگری تک مکانی و تک زمانی کشور روز گذشته جمعه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با بیش از ۵۰ هزار تماشاگر مشتاق از شهرستان‌های دور و نزدیک در گود چشمه زینل خان اسفراین برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: کشتی سنتی باچوخه خراسان شمالی از ورزش‌های پرطرفدار در این خطه است که به‌عنوان میراث معنوی در سال ۸۷ به شماره ۳۰ در فهرست آثار ملی میراث ناملموس کشور ثبت شده است و همچنین رویداد گردشگری آئین کشتی با چوخه اسفراین در ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ با شماره ۴۰۲۱۱۱۱ در سطح ملی در فهرست رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید.

مستوفیان تأکید کرد: مسابقات ملی کشتی باچوخه اسفراین در پنج وزن با حضور ۱۵۲ چوخه کار از صبح روز (جمعه) در چشمه زینل خان آغاز شد و با معرفی نفرات برتر پایان یافت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012502728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha