لزوم تصویرسازی ژئوپارک جهانی ارس در طراحی محیطی شهری برای گردشگران

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس بر لزوم تصویرسازی صحیح از ژئوپارک جهانی ارس در طراحی‌های محیطی این منطقه برای گردشگران تأکید کرد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، محسن محمدزاده روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ در کارگاه آموزشی آشنایی با ژئوپارک جهانی ارس گفت: ژئوپارک ارس صرفاً برای سازمان و اهالی شهرستان نیست بلکه متعلق به کل استان و کشور است که این مسئله لزوم معرفی و تصویرسازی صحیح از این نعمت خدادادی را دوچندان می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: شایسته است تا این مزیت منحصربه‌فرد منطقه آزاد ارس در کنار سایر جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و ظرفیت‌های گردشگری برای جذب گردشگران خارجی به‌کار گرفته شود که نمونه‌ای از آن طراحی محیط شهری این منطقه است.

او ادامه داد: بومی‌ها و محلی‌های منطقه به‌عنوان اولین و اصلی‌ترین ذی‌نفعان ژئوپارک هستند که این مسئله موضوع ژئوپارک ارس به‌عنوان الگوی گردشگری منطقه مطرح کرده و اهمیت دقت در طراحی محیطی، مبلمان شهری و المان‌های هویتی با پس‌زمینه این ژئوپارک برای مسافران و گردشگران را دوچندان می‌کند.

محمدزاده ضمن اشاره به ورود بیش از ۱۶۱ هزار مسافر خارجی از مرز نوردوز به منطقه آزاد ارس در سال ۱۴۰۲ گفت: با معرفی ظرفیت‌های متنوع این منطقه به مسافران می‌توان در موضوع اقتصاد گردشگری نقش بسزایی ایفا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012502740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha