همکاری صندوق توسعه و احیا و وزارت کشور در احیای بناهای تاریخی

جلسه بررسی ظرفیت شرکت‌های تعاونی دهیاری‌های وزارت کشور در احیای بناهای تاریخی مناطق روستایی به میزبانی صندوق توسعه و احیا امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، در عمارت مسعودیه برگزار شد. 

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه و احیا، شهاب طلایی مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، علی خوئینی مدیر کل دفتر نظارت و توسه طرح‌های روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مهیار نورعلی معاون امور دهیاری‌های وزارت کشور و اشکان جعفر کریمی مدیر کل هماهنگی عمرانی و خدمات روستایی وزارت کشور در این جلسه حضور داشتند. 

این جلسه در راستای سیاست‌های توسعه اقتصادی، بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های محلی، ایجاد هم افزایی و تعامل بین دستگاه‌های مربوطه، تعریف کاربری جدید برای بناهای تاریخی در استای ایجاد اشتغال در مناطق محروم و روستایی تشکیل شد. 

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در ابتدای این جلسه ضمن بیان نقش موثر روستاها در چرخه اقتصاد کشور  با تولیدات کشاورزی و صنایع دستی گفت: احیای روستاها، احیای اقتصاد کشاورزی و فرهنگ است و یکی از معیارهای مهم در احیای بافت روستا و فرهنگ روستایی، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است. 

طلایی ادامه داد: میراث‌فرهنگی روستایی بیان کننده پیشینه تاریخی تمدن و فرهنگ روستایی هر کشوری است که شکل گیری آن در طی سالیان متمادی تحقق یافته و احیا و بازسازی بناهای تاریخی در روستا، موجب احساس هویت، ایجاد تعلق، اشتغال، جذب گردشگر و در نتیجه، رشد اقتصادی و زندگی پایدار روستایی خواهد شد. 

او در انتها با اشاره به تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای که میان صندوق توسعه و احیا، معاونت امور دهیاری‌های وزارت کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در خردادماه ۱۳۹۹ امضا شد، افزود: این تفاهم‌نامه تا سال ۱۴۰۴ به قوت خود باقی است و امیدواریم پس از این جلسه، گام موثری در راستای احیای بناهای تاریخی روستایی و اشتغال در آن مناطق برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012602813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha