توانمندی‌های فعالان صنایع‌دستی و هنرمندان را در راستای معرفی فرهنگ و هنر قم بکار گیریم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: از توانمندی‌های فعالان صنایع‌دستی، هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری و... می‌توانیم در راستای معرفی فرهنگ، هنر، سوغات و تاریخ استان قم بهره برد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، علیرضا ارجمندی روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ در نشست مشترک با سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم در این اداره‌کل، با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی شهر قم از جمله بازار کهنه گفت: این بازار سال‌ها متروک بود که با مرمت این بازار و نیز سرای ملا حسین، در تلاشیم تا آن را به یک محور گردشگری تبدیل کنیم.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم خاطرنشان کرد: با مرمت این بازار، اکنون شاهد رونق اقتصادی آن هستیم و همچنین انگیزه ماندگاری برای مغازه‌داران آن ایجاد شده است.  

او مسجد جامع، مدرسه جهانگیر خان، مدرسه غیاثیه و... را از دیگر جاذبه‌های گردشگری بافت تاریخی شهر قم نام برد که نیازمند توجه و همچنین معرفی آن‌ها به عموم مردم به ویژه گردشگران است.

ارجمندی به ظرفیت خانه‌های تاریخی موجود در شهر قم همچون خانه‌های تاریخی زند و یزدان‌پناه اشاره و بیان کرد: می‌توان از این خانه‌های تاریخی و سایر اماکن تاریخی استان مانند کاروانسرای دیر گچین در آزادراه قم – گرمسار که ثبت جهانی شده است و مقابر گنبد سبز شهر قم برای برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری استفاده کرد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم  با تأکید بر حفظ سنت‌های جامعه و معماری اسلامی‌ایرانی گفت: اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی یکی از جاذبه‌های گردشگری استان قم برای برخی از گردشگران خارجی است که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای معرفی فرهنگ و رونق اقتصادی استفاده کرد.

او بر استفاده از ظرفیت‌های این دو نهاد فرهنگی تأکید و خاطرنشان کرد: لازم است که از توانمندی‌های فعالان صنایع‌دستی، هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری و... در راستای معرفی فرهنگ، هنر، سوغات و تاریخ استان قم بهره برد.  

ارجمندی آمادگی این اداره‌کل را در زمینه فرهنگ‌سازی و جهاد تبیین در راستای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهر قم در بخش‌های گوناگون اعلام کرد.

همچنین سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم در نشست مذکور که با حضور تعدادی از کارشناسان این دو نهاد فرهنگی برگزار شد؛ بر تعامل، مشارکت، همکاری و هم‌افزایی بیشتر تأکید و برخی از فعالیت‌های این نهاد را تشریح کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403012602814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha