پلیس، همیار میراث فرهنگی در حفاظت از بافت تاریخی اصفهان می‌شود

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان از همیاری و همکاری نیروی انتظامی در حفاظت از محورهای گردشگری و بافت تاریخی شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، نشست فرمانده نیرو انتظامی شهرستان اصفهان و فرماندهان کلانتری‌های مستقر در بافت تاریخی شهر اصفهان با مدیران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان امروز دوم اردیبهشت‌ماه در محل تالار نشست‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست علی قربان پور با ایراد سخنانی اظهار داشت استان پهناور اصفهان با بیش از ۱۰۷ هزار کیلومترمربع وسعت دارای بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی و بیش از ۳ هزار محوطه تاریخی شناخته‌شده است، لذا حفاظت از این میراث گران‌سنگ در کنار حفاظت و ایجاد امنیت برای هزاران نفر گردشگر از اهمیت ویژه برخوردار است.

او افزود: حفاظت از آثار تاریخی، مقوله حجاب و عفاف حفاظت از گنجینه‌های تاریخی، مبارزه با سوداگران آثار تاریخی، جلوگیری از سرقت آثار تاریخی و حفاظت از گردشگران ازجمله مهم‌ترین مواردی است که نیازمند حمایت پلیس هستیم تا بتوانیم از این طریق به بهترین شکل ممکن از میراث ارزشمند فرهنگی به‌عنوان سند هویت این ملت بزرگ حفاظت کنیم.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020200080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha