ضرورت برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس بر ضرورت برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری با محوریت روایتگری در این استان تأکید کرد و گفت: یکی از سیاست‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرای برنامه‌ها و رویدادها با محوریت روایتگری است تا آشناسازی مردم با پیشینه فرهنگیشان در این مرزوبوم افزایش یابد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی روز شنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در همایش ادبی گلگشت سعدی بابیان اینکه فارس میزبان ۳۷ درصد از آثار تاریخی و گردشگری کشور است، تصریح کرد: تمامی تلاشمان این است که زمینه ای فراهم شود تا مردم بتوانند از تمامی امکاناتی که در حوزه فرهنگ و تمدنی کشور و استان فارس وجود دارد، بهره‌مند شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به ریشه‌های فرهنگی ما بپردازد و خرده فرهنگ‌ها را از عزلت بیرون کشاند برگزاری رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی است که امروز شاهد برگزاری چنین مراسمی هستیم.

او برگزاری چنین رویدادی که به مناسبت فرارسیدن یاد روز و هفته بزرگداشت شاعر نامی شهرمان سعدی شیرازی برپا شده است، مثبت ارزیابی کرد و خواستار تداوم چنین برنامه‌هایی با مشارکت مردم فرهنگ دوست ایران‌زمین شد.

ثابت اقلیدی در بخش دیگری از سخنانش به برخی از ویژگی‌های استاد سخن، شیخ اجل سعدی شیرازی پرداخت و گفت: سعدی علاوه بر اینکه شاعر برجسته و شهیری است در واقع به دلیل علاقه‌ای که به سفر داشته است خود یک گردشگر حرفه‌ای به شمار می‌رفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: با این که شیخ اجل سعدی به نگارش سفرنامه‌ اقدام نکرده اما در حکایت‌های گلستان و بوستان آثار سفرهای خود را در قالب حکایت‌ها، پند و اندرزها آورده است.

او اظهار کرد: آثار سعدی وقتی مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد در واقع آموزه‌های انسانی را تبیین می‌کنند و بیانگر این است که ما چگونه به بعد اخلاقیات بپردازیم و کمتر در گیر مسائل دنیوی شویم.

همایش ادبی گلگشت سعدی به مناسبت روز و هفته بزرگداشت سعدی با همکاری گروه فرهنگی شاهدان شیراز در تالار فرهنگی آرامگاه سعدی برگزار شد. این همایش با شعرخوانی، سخنرانی‌های ادبی، اجرای موسیقی سنتی، حکایت خوانی و سعدی خوانی همراه بود و مورد استقبال کم نظیر مردم فرهنگ دوست شیراز نیز قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020200118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha