توسعه زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از توسعه زیرساخت‌های گردشگری در قالب برنامه افزایش ۲۵درصدی جذب گردشگران به استان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ضمن تأکید بر لزوم افزایش بهره‌وری ۲۵درصدی در همه حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طی سخنانی بیان کرد: در مسیر رشد ۲۵درصدی جذب گردشگران و با توجه به اشغال ۷۰ درصدی اقامتگاه‌های رسمی استان در ایام نوروز، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و افزایش ظرفیت‌های اقامتگاه‌ها با بهره‌برداری از هزار تخت در هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در دستورکار این اداره‌کل طی سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تعداد اقامت‌کنندگان استان ۳ میلیون و ۵۰۰هزار نفر گزارش شد که در مسیر تحقق هدف افزایش ۲۵درصدی جذب گردشگران به استان، لازم است زیرساخت‌های تأسیسات گردشگری برای ۴میلیون و ۳۰۰هزار گردشگر در سال آینده مهیا شود.

او اظهار کرد: بدیهی‌ست که برای افزایش ظرفیت زیرساخت‌های گردشگری استان، لازم است تا نسبت به صدور موافقت‌های اصولی در قالب مجوزهای انبوه با رعایت ضوابط و قوانین مروبط به تأسیسات گردشگری اقدامات لازم صورت گیرد.  

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: موافقت‌های اصولی و صدور مجوز برای احداث هتل‌ها، اقامت‌گاه‌ها و بومگردی‌ها دری گشوده در مسیر افزایش توان استقبال استان در مسیر ورود گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020300171

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha