اختتامیه دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج زنجان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج زنجان و تقدیر از شرکت‌کنندگان در سالن جلسات معاونت گردشگری برگزار شد.  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان، سید سعید صفوی با تبریک بر سبزپوشان جامعه اسلامی عصر روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در اتاق جلسات معاونت گردشگری با حضور معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان، معاونین و کارشناسان اداره کل و صنعتگران صنایع‌دستی تشکیل شد.  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: صنایع‌دستی زنجان متنوع و متکثر است و ریشه در هویت شهرها و روستاها دارد ولی در جهان کنونی علاوه بر اصالت باید صنایع‌دستی را کاربردی کرد.  

او گفت: صنایع‌دستی فانتزی و دکوری بَرج زندگی است و در اولویت چندم خانواده قرار گرفته است که این امر باید کاربردی شود و زنجان در حوزه صنایع‌دستی بسیار کاربردی است به ویژه در حوزه چاقو، مس، ملیله، چاروق و رشته‌های دیگر است.  

صفوی بیان کرد: تنوع صنایع‌دستی در این استان بسیار زیاد است و در معرفی آن بسیار تلاش نکردیم. زنجان رکوردار برگزار کننده نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در کشور است. ده روز دیگر جشنواره اقوام در زنجان برگزار خواهیم شد که ۳۲ غرفه صنایع‌دستی در آن برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: زنجان شهر جهانی ملیله است و باید در معرفی شهر جهانی ملیله تلاش کنیم و آن را به همگان بشناسانیم و ماده اولیه مس، ملیله و چاقو که خارج از استان وارد می‌شود باید در استان تولید شود و در دسترس صنعتگران قرار گیرد. در مبحث صادرات هم باید تلاش کنیم تا در حوزه صنایع‌دستی قوی باشیم.  

او بیان کرد: زنجان رکوردار برگزار کننده نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در کشور هستیم. فضای مجازی بخش اقتداری است و باید در فضای صنایع‌دستی معرفی به صورت گسترده انجام شود.  

صفوی گفت: امیدواریم رویدادها تکرار شوند. دو سال است که جایزه سرو سیمین هفت و هشت ملیله زنجان است که از بین ۲۹۵ رشته صنایع‌دستی ایران ملیله به عنوان جایزه انتخاب شده است همچنین چاقوی زنجان بسیار کاربردی است و جزو جوایز انتخاب شده است و در پایان از تمامی دست اندرکاران و شرکت کنندگان بسیار تشکر و قدردانی می‌کنیم.  

اختتامیه دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج زنجان برگزار شد


سرهنگ حاج محسن سهندی گفت: انقلاب اسلامی هویت قوی دارد و دشمنان سعی دارند تا از ایران و انقلاب هویت‌زایی کنند.  
معاون هماهنگ کننده سپاه استان افزود: صنایع‌دستی ارتباط مستقیم با بانوان دارد. صنایع‌دستی انواع هنرها را دارد و تنوع بالایی را دارد و انواع هویت هاست و صنایع‌دستی دارای هویت است. ویژگی دیگر صنایع‌دستی این است که همگانی و در دسترس است.  
او گفت: فعالیت‌های بانوان در حوزه صنایع‌دستی پیشرفت‌های زیادی را حاصل کرده که با پیش از انقلاب اصلا قابل مقایسه نیست و شاهد حضور چشم‌گیر بانوان در عرصه‌های مختلف هستیم.  
سرهنگ سهندی بیان کرد: باید به حوزه صنایع‌دستی به صورت ویژه توجه کنیم و در گروه‌های جهادی باید با بانوان صنعتگر همکاری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020300183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha