افتتاح نمایشگاه اصفهان به روایت سفرنامه ناصرخسرو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در اولین روز از هفته نکوداشت اصفهان از افتتاح نمایشگاه اصفهان به روایت سفرنامه ناصرخسرو خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، عصر روز دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه در اولین روز نکوداشت هفته اصفهان که با رونق دوباره گرمابه تاریخی شاهزاده‌ها در بازار تاریخی فرش اصفهان همراه بود، نمایشگاه اصفهان به روایت ناصرخسرو با حضور امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان، علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان، جمعی از مدیران شهرداری و جمعی از دوستداران میراث‌فرهنگی در حمام شاهزاده‌ها افتتاح شد.

در این آیین مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: اگر امروز اصفهان به یک جهان شهر تبدیل‌ شده است، ناشی از تاریخ باشکوه این شهر است که طی هزاره‌های متعدد توسط نیاکان تمدنی عظیم و شگرف در آن پدید آمده است.

او افزود: معتقدم باید تلاش کنیم تا با برگزاری چنین رویدادهایی به‌ویژه در اماکن ارزشمند تاریخی، آحاد مردم را با میراث ارزشمند تاریخی خود به‌عنوان سند هویتیشان آشنا کنیم.

نمایشگاه مصور اصفهان به روایت سفرنامه ناصرخسرو قبادیانی بلخی شامل تصاویر و یادداشت‌های این شاعر و سیاح شهید ایرانی و گزارشی از سفر هفت‌ساله او در سده پنجم هجری قمری است که بخشی از آن به سفر او به اصفهان اختصاص دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020400215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha