افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی بین راهی تا اربعین سال‌جاری/ ایمن سازی ۴۰۰ نقطه پر حادثه

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۴۸۷ نقطه پرحادثه در راه‌های کشور با اولویت مسیرهای اربعین تا پایان امسال ایمن‌سازی و رفع می‌شود.

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا اظهار کرد: از ۸۸۷ نقطه پرحادثه مصوب پلیس راه، ۴۰۰ نقطه پرحادثه آن در سال گذشته رفع شد و ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن سازی خواهد شد.

وی افزود: ۱۵۰۰ نقطه پرحادثه از سال‌های قبل باقی مانده بود که در سال گذشته در مجموع نزدیک به ۷۶۰ نقطه پرحادثه رفع شد.

امانی گفت: در مسیر گذرگاه‌های اربعین کشور نیز ۱۲۰ نقطه پرخطر شناسایی شده که تاکنون ۷۰ نقطه برطرف و تا ایام اربعین امسال بیشتر آن‌ها ایمن‌سازی و رفع می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته برای رفع نقاط پرحادثه، بهسازی، روشنایی، نصب نیوجرسی، خط کشی و روکش آسفالت در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین حسینی، ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شد که امسال نیز همین اقدام در دست انجام است.

وی بیان کرد: در ۲ پایانه اربعینی شلمچه و چذابه در استان خوزستان اقداماتی از سال گذشته در حوزه بهسازی و ایمن سازی راه‌ها شروع شده که تاکنون ادامه دارد.

امانی توضیح داد: زائران اربعین حسینی از ورودی پایانه‌های مرزی گذرگاه‌های اربعین حسینی باید از تونل سرد و زیر سایه‌بان و مه‌پاش مسیر را ادامه دهند که سال گذشته بیشترین میزان نصب سایه‌بان به انجام رسید و امسال نیز تداوم دارد.

رییس سازمان اضافه کرد: محوطه سازی و بهسازی پایانه‌ها، افزایش تعداد سرویس‌های بهداشتی و نصب سایه‌بان جدید اقدامات در دستور کار برای اربعین سال‌جاری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020600309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha