«مادر» ما را با دنیای افراد دارای معلولیت آشنا می‌کند/ انجام مراحل کامپوزیت و رنگ‌آمیزی

کارگردان انیمیشن «مادر» با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد کار ساخت این فیلم به پایان رسیده است، گفت که در مرحله کامپوزیت و رنگ‌آمیزی کار هستیم.

نرگس فضلی کارگردان انیمیشن «مادر» محصول مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی که با تکنیک دو بعدی دیجیتال ساخته شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا درباره داستان این انیمیشن گفت: انیمیشن «مادر» درباره اتفاقات و مشکلاتی‌ست که بر سر راه یک مادر دارای معلولیت برای انجام فعالیت‌های خود و جابه‌جایی در سطح شهر به وجود می‌آید تا جایی که کار ساده‌ای مانند برگرداندن دخترش از مدرسه را برای او به مشکل بزرگی تبدیل می‌کند.

او با اشاره به اینکه ساخت این مستند حدود یک سال به طول انجامیده است، ادامه داد: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کار انجام شده و نیمی از کار در مرحله کامپوزیت نهایی قرار گرفته است. در حال حاضر نیز در حال انجام مراحل کامپوزیت و رنگ‌آمیزی کار هستم.

«مادر» ما را با دنیای افراد دارای معلولیت آشنا می‌کند/ انجام مراحل کامپوزیت و رنگ‌آمیزی

این کارگردان درباره چالش‌های ساخت این فیلم بیان کرد: ایجاد جذابیت در روند داستان فیلم یکی از چالش‌های ما بود. همچنین برخی از سکانس‌ها شامل اتفاقات غیر معمول مانند تغییر حالت اتومبیل‌هاست که نمایش این نوع اتفاقات یکی از چالش‌های مراحل انیمیت بود.

فضلی خاطرنشان کرد: مخاطب بعد از دیدن این انیمیشن تا حدی با مسائلی آشنا می‌شود که باعث محدودیت حضور و فعالیت افراد دارای معلولیت در سطح شهر هستند و شهر را این بار از نگاه یک فرد که از ویلچر استفاده می‌کند، تماشا خواهد کرد.

او در پایان درباره همکاری با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی خاطرنشان کرد: همکاری با مرکز گسترش به عنوان یک دانشجو برای من تا حد خوبی نگرانی‌های مالی‌ای را که در مسیر ساخت یک انیمیشن کوتاه است، کاهش داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020800393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha