پیش‌بینی ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: برگزاری ۲۵۰ برنامه در نقاط مختلف این استان در هفته میراث‌فرهنگی و روز جهانی موزه‌های سال جاری طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با اعلام این خبر افزود: روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی بهترین فرصت برای  معرفی از ظرفیت‌های فرهنگی‌ تاریخی استان به منظور حفاظت بهتر و گسترده‌تر و معرفی آنها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افتتاح و بهره برداری از بناهای تاریخی که در طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ مورد مرمت قرار گرفته از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.

او بیان کرد: بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی استان، افتتاح پروژه‌های مرمت و احیا بناهای تاریخی در سطح استان، تقدیر از میراث‌بانان، برگزاری رویداد تخصصی افتتاح از موزه مردم‌شناسی رودبار  بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته در گیلان است.

جهانی گفت: افتتاح دفاتر خدمات مسافرتی، نمایشگاه باستان شناسی و نمایش اشیاء شاخص و کمتر دیده شده ، برگزاری جشنواره بهار نارنج ثبت ملی استان و دیدار با چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این هفته است.‌

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: در شهرستان‌های استان نیز برنامه‌هایی ویژه این هفته اجرا خواهد شد که پاکسازی آثار و محوطه‌های تاریخی سطح استان، برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آنلاین و حضوری آموزشی، نمایشگاه‌ها، تجلیل از مفاخر و میراث‌بانان حوزه میراث‌ فرهنگی، تورهای آشناسازی برای دانش‌آموزان، دانشجویان، مدیران و سازمان‌های مردم‌ نهاد از مهمترین این برنامه‌ها است.

او در ادامه با تشکر ار مقام اول استان گفت: استانداری و دستگاه های اجرایی استان تعامل خوبی با حوزه میراث فرهنگی دارند و اعتبار خوبی  برای سه حوزه تخصصی تخصیص داده شده که بخش عمده ی این تخصیص مربوط به مرمت و بازسازی بناهای تاریخی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha