برخورد بدون اغماض با تورهای گردشگری غیرمجاز در کردستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: با تورهای غیرمجاز گردشگری در استان بدون اغماض برخورد جدی می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، آرمان وطن‌دوست روز یکشنبه ٩ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٣ در جلسه بررسی وضعیت تورهای غیر مجاز در استان اظهار کرد: با توجه به آیین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

معاون گردشگری کردستان با بیان اینکه ممانعت از اجرای تورهای غیر مجاز گردشگری در استان دغدغه مشترک نهادهای مربوطه و فعالان بخش خصوصی گردشگری کردستان است، افزود: همکاری بین‌بخشی دستگاه‌های اجرایی در راستای سامان‌دهی تورها و خانه‌های مسافر، در توسعه گردشگری استان بسیار ضروری است.

او عنوان کرد: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آن‌ها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آن‌ها برخورد کند.

وطن‌دوست با بیان اینکه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند، یادآور شد: این نوع از تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

معاون گردشگری کردستان بیان کرد: امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه به‌ ویژه اداره‌کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای، اداره نظارت بر اماکن عمومی، پلیس‌راه و فعالان بخش خصوصی شاهد امنیت و رضایتمندی گردشگران و مسافران در منطقه باشیم.

در این جلسه مقرر شد پس از شناسایی رانندگان متخلف، سرپرست گروه‌ها، شرکت‌های بیمه و.... که با تورهای غیرمجاز همکاری می‌نمایند، به اداره نظارت بر اماکن عمومی و سایر مراجع قانونی برای اعمال قانون معرفی شوند و همچنین تمامی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری نسبت به ثبت تورهای خود در سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و دریافت کد QR اقدام نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020900442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha