برگزاری مراسم آیینی سنتی کومسای در هورامان کردستان به دلیل بارندگی لغو شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه به دلیل بارندگی لغو شد.

به ‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز جمعه ١٤ اردیبهشت‌ماه ١٤٠٣ در این‌باره گفت: کومسای از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در نیمه اردیبهشت‌ماه در این منطقه جهانی به ‎صورت ویژه و باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان عنوان کرد: با توجه به اینکه این مراسم آیینی در محوطه‌ای روباز و در مجاور زیارتگاه سیدمصطفی مشهور به پیرشالیار از نوادگان و سادات حضرت امام جعفرصادق(ع) برگزار می‌شود، به دلیل بارش رحمت الهی لغو شد.

مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای (جشن بهارانه پیرشالیار) هورامان دو رویداد مهمی بود که آبان‌ماه سال‌ گذشته به‌صورت بین‌المللی با ثبت آن در تقویم گردشگری کشور موافقت شد.

 نکته قابل توجه این رویداد مهم، مردمی بودن آن است و این مراسم توسط خود مردم، ریش سفیدان و جوانان منطقه برگزار می‌شود و هیچ نهاد و یا اداره دولتی در امر برگزاری آن دخیل نیست.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403021400762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha