آثار تاریخی مهم‌ترین مزیت همدان برای توسعه اقتصادی است/ لزوم نگاه جدید و ویژه به حوزه صنایع‌دستی

فرماندار همدان گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله مهم‌ترین مزیت های شهر همدان برای توسعه اقتصادی هستند که نباید از آنها غافل شد.

مسلم مخفی، فرماندار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی رهبری معظم انقلاب گفت: این شعار به مثابه فرصتی است که نباید آن را از دست داد. بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی‌های مردم در کنار حمایت‌های دولت در جهش تولید و شکوفایی اقتصادی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

او با بیان این که سهم شهرستان همدان در اشتغالزایی بالا و مثبت است، افزود: در سال ۱۴۰۲ جذب ۱۱۴ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی این شهرستان یکی از اقدامات مهمی بود که برای تحقق شعار سال نیز مورد توجه قرار می گیرد.

مخفی همچنین با تاکید بر این که گردشگری باید به عنوان محور اول توسعه لحاظ شود، ادامه داد: در صورت توجه به حوزه گردشگری می‌توان از فرصت‌های شغلی مناسب با کمترین و ارزان‌ترین هزینه به منظور اشتغالزایی بهره برد.

فرماندار همدان در ادامه با بیان این که رشد و رونق گرفتن حوزه صنایع دستی علاوه بر اینکه اشتغالزایی را به دنبال دارد از توجه به فرهنگ و آداب و رسوم گذشته نیز نشان دارد، اظهار کرد: جامعه امروز نیازمند نگاه جدید و ویژه ای به حوزه صنایع دستی است و خوشبختانه همدان در این حوزه دارای توانمندی و ظرفیت‌های بسیار عظیمی است.

او با اشاره به این که بسیاری از آثار هنرمندان صنایع دستی شهرستان همدان هستند نشان ملی اصالت را دریافت کردند، گفت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جمله مهم‌ترین مزیت های شهر همدان برای توسعه اقتصادی هستند که نباید از آنها غافل شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022601487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha