برگزاری اولین نمایشگاه کردشگری نجوم کرمان

سرپرست معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: با هدف تحقق شعار کرمان قطب گردشگری نجوم، اولین نمایشگاه نجوم کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش میراث آریا، معین افضلی گفت: اولین نمایشگاه گردشگری نجوم با هدف معرفی کرمان به عنوان قطب گردشگری نجوم در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت در کرمان برگزار می‌شود.

سرپرست معاون گردشگری استان کرمان افزود: این رویداد با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی ، شهرداری و اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد.

او اظهار کرد: از اهداف اولیه نمایشگاه گردشگری نجوم تشکیل و راه‌اندازی انجمن گردشگری نجوم با همراهی فعالان این حوزه است. 

افضلی گفت: تیمی متشکل ازمتخصصان برای تعریف اولین آسمان تاریک ایران و خاورمیانه در کرمان تشکیل تا کرمان به عنوان بهترین مکان برای رصد و عکاسی نجومی معرفی شود.

سرپرست معاون گردشگری استان کرمان  ادامه داد: برای معرفی این پتانسیل خاص گردشگری کرمان، در صدد دعوت از عکاسان نجومی حرفه‌ای ملی و بین‌المللی و برگزاری رویدادی برای ثبت آسمان شب جاذبه های گردشگری کرمان بوده  و همچنین به منظور توانمندسازی نسل جوان  با حمایت آموزش و پرورش در مدارس انجمن  گردشگری نجوم دانش آموزی تشکیل خواهد شد.

او گفت:  اکثر جاذبه های گردشگری کرمان مکان مناسبی برای رصد و عکاسی نجومی شناخته شده و در تلاش برای معرفی بهتر این ظرفیت گردشگری به گردشگران این حوزه هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022601553
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha