به گزارش میراثآریا، ابراهیم جلیلی، گفت: در این کارگاه، هنرمندان و تولیدکنندگان صنایعدستی با روش، نحوه فروش و بازاریابی کالاهای تولیدی صنایعدستی آشنا شدند.
رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی شهرستان ملایرگفت: مدرس این دوره به اهمیت برندسازی برای محصول تولیدی و نیز سازنده محصول اشاره کرد و برای فروش بهتر محصولات بر رعایت کردن ۵ اصل فروش یعنی مشخص کردن فایده محصول، عدم امکان جلب رضایت همه خریداران، حرکت متناسب با فروش، برند شدن تولید کننده یا هنرمند علاوه بر محصول تولیدی و رعایت همه الزامات بازاریابی تاکید کرد.
جلیلی ادامه داد: در تعریف بازاریابی بیان شده بازاریابی، دانش و هنر کشف، خلق و ارائهی ارزش با هدف تأمین نیازهای یک بازار هدف، هم زمان با کسب سود است. بازاریابی، نیازها و خواستههای تأمین نشده را تشخیص می دهد؛ بازارِ آن ها را تعریف کرده، حجم این بازار را اندازه گیری و سود بالقوهاش را برآورد می کند.
او افزود: بازاریابی مشخص میکند که کدام بخش از بازار را میتوان بهتر تأمین کرد و سپس محصولات و خدمات مناسب را طراحی و ترویج کرد.
جلیلی بیان داشت: هنرمندان ما در مبحث تولید به درجه خوبی از کیفیت و تبحر رسیدند اما در بحث بازاریابی و استفاده از نیروهای متخصص باید آموزش ببینند و اجرای این کلاسها بسیار ضروری است .
انتهای پیام/
نظر شما