جوانان ۱۰۰ ملیت جهان در قم سوگوار شهادت رئیس‌جمهوری شدند

به دعوت جبهه جهانی شباب‌المقاومه جوانان صد ملیت جهان شامگاه دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با برپایی آیین گرامیداشت در عزای شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری در مصلای قدس شهر قم سوگواری کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، جوانان ملیت‌های متعدد در این مراسم ضمن عزاداری و قرائت قرآن کریم و فاتحه، شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش را به محضر حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب و مردم ایران تسلیت گفتند. آنان همچنین با نوای یکی از مداحان اهل‌بیت(ع) در سوگ شهادت رئیس‌جمهور فقید ایران و همراهانش گریستند.

آیت‌الله رئیسی همواره مدافع مردم مظلوم فلسطین بود

نماینده حزب‌الله لبنان در این آیین، ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: حامل پیام تسلیت سید حسن نصرالله و حزب‌الله لبنان به رهبر و ملت ایران برای شهادت رئیس‌جمهوری این کشور هستم که همیشه مدافع جبهه مقاومت در فلسطین و لبنان بود.

شیخ معین دقیق افزود: امت اسلام و جوانان جبهه مقاومت سوگوار شهادت آیت‌الله رئیسی هستند و به فضل الهی جریان مقاومت همچنان به راه پر امید و با صلابت خود ادامه می‌دهد.

او ادامه داد: آیت‌الله رئیسی همواره دفاع خود را از مردم مظلوم فلسطین و مردم ستمدیده غزه اعلام کرده بود و او فردی بود که مدافع کتاب خدا یعنی قرآن بود.

نماینده حزب‌الله لبنان گفت: فقدان آیت‌الله رئیسی خسارتی برای مردم ایران و مسلمانان عزتمند دنیا است؛ ولی به همه دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهیم، از تاریخ عبرت بگیرند که شیعیان با شهادت‌ها زنده‌اند و اگر همه ما در راه خدا به شهادت برسیم، راه مقاومت فراموش نمی‌شود، همان طور که دیدیم، با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پرچم مقاومت بر زمین نیفتاد.

آیت‌الله رئیسی سیدالشهدای خدمت بود

همچنین رئیس مرکز ارتباطات بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: از آیت‌الله رئیسی به عنوان سیدالشهدای خدمت یاد می‌شود که عنوان درستی است و به حقیقت این عنوان برای این شخصیت مجاهد صادق است.

حجت‌الاسلام سید مفید حسینی کوهساری با اشاره به ابعاد بین‌المللی شخصیت رئیس‌جمهوری شهید ایران گفت: آیت‌الله رئیسی یک شخصیت مؤثر در تراز بین‌الملل اسلامی بود و دکتر امیرعبداللهیان نیز از شهدای آرمان‌های بزرگ امت اسلامی و شهیدان راه الاقصی و فلسطین است.

او اظهار کرد: در چند ماه اخیر دیدیم، این دو تَن مردانه و جانانه پای آرمان‌های فلسطین و اسلام ایستادند و آیت‌الله رئیسی راه ارتباط با همسایگان را هموار و ظرفیت‌های عظیمی در دنیای اسلام ایجاد کرد.

امیرعبداللهیان مرد دیپلماسی مقاومت بود

نماینده حماس در ایران نیز ضمن تسلیت ضایعه شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش به رهبر انقلاب اسلامی گفت: آیت‌الله رئیسی شهید راه خدمت و مرد میدان بود و دکتر امیرعبداللهیان مرد دیپلماسی مقاومت و شهید دیپلماسی طوفانی و خستگی‌ناپذیر بود و یاد آنان را گرامی می‌داریم.

خالد قدومی افزود: دکتر امیرعبداللهیان صرفا با حرف و بیانیه کار نمی‌کرد و در لبنان، سوریه و قطر دیدارهای متعدد با اسماعیل هنیه و همراه با ایده‌های خلاقانه داشت و مشی آیت‌الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان همان مشی رهبری بود و پیروان انقلاب اسلامی مشی این عزیزان را ادامه می‌دهند.

آیت‌الله رئیسی به عنوان خادم اسلام در جبهه سیاست و اقتصاد در خط اول بود

معاون حشد الشعبی عراق گفت: این ضایعه را خدمت رهبری ملت ایران، حوزه‌های علمیه و جبهه مقاومت تسلیت عرض می‌کنم و شهید آیت‌الله رئیسی خادم‌الرضا(ع) و شهید خدمتی بود که در روز میلاد آن امام(ع) به وصال حق شتافت.

سید هاشم الحیدری افزود: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی خادم جبهه مقاومت در خط اول بود و عماد مغنیه و ابومهدی المهندس هم همیشه در خط اول مبارزه بودند و آیت‌الله رئیسی به عنوان خادم اسلام در جبهه سیاست و اقتصاد در خط اول بود و بارها این امر را در عرصه‌های گوناگون ثابت کرد.

او اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی اهل اخلاص، ایمان و تواضع بود و در آینده به عنوان یکی از رجل بزرگ تاریخ اسلام از او یاد خواهد شد و او همیشه در ذهنش خدمت به مردم را مرور می‌کرد و از این‌رو شهادتش ضایعه بزرگی برای ملت اسلامی ایران است.

معاون حشد الشعبی عراقگفت: آمریکا، اسراییل و اروپا بدانند؛ جبهه مقاومت، دفاع از این جبهه و ایران‌اسلامی و غزه را اوجب واجبات می‌دانند و شهادت آرزوی همه اهالی جبهه مقاومت است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در مسیر افتتاح طرح «ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز» در منطقه ورزقان استان آذربایجان‌شرقی دچار سانحه سقوط بالگرد شد و در شب ولادت حضرت امام رضا(ع) هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، به همراه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست‌جمهوری، سرهنگ خلبان سید طاهر مصطفوی، سرهنگ خلبان محسن دریانوش، سرگرد فنی بهروز قدیمی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030100028
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha