دوره آموزش‌ صنایع‌دستی برای مددجویان ندامتگاه بافت برگزار خواهد شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافت گفت: آموزش‌های صنایع دستی برای توانمندسازی مددجویان ندامتگاه بافت برگزار خواهد شد.

به گزارش میراث آریا، علی نجفی‌نژاد یکشنبه 6 خرداد 1403 در نشست با علی مهدی‌آبادی رئیس ندامتگاه بافت گفت: ضمن تقدیر از همکاری‌های انجام شده با ندامتگاه شهرستان طی ماه‌های اخیر اعلام کرد در تلاشیم با افزایش آموزش‌های صنایع‌دستی گسترش مهارت‌آموزی مددجویان برای اشتغال‌زایی را شاهد باشیم.

رئیس میراث‌فرهنگی بافت افزود: آموزش مددجویان برای توانمندسازی شغلی از عوامل موثر در کاهش جرم و بزه از طرف مددجویان پس از پایان دوره محکومیت است.

او اظهار کرد: فراگیری تولید صنایع‌دستی علاوه بر درآمدزایی می‌تواند روح و جسم مددجویان را پرورش داده و کارهای هنری در ندامتگاه سبب می‌شود افکار زندانیان لطیف، ذوق هنری در آنان زنده و برگشت به روال عادی زندگی برای‌شان راحت‌تر شود.

نجفی‌نژاد گفت: بیش از 80 نفر از مددجویان در رشته‌های گلیم بافی، گیوه دوزی، تراش سنگ قیمتی و نیمه قیمتی و چرم‌دوزی آموزش خواهند دید.

رئیس میراث‌فرهنگی بافت در ادامه بیان کرد: محصولات تولیدی مددجویان در نمایشگاه‌های صنایع دستی و بنیاد تعاون زندان به فروش رسیده و درآمد حاصل به آنان برگشته خواهد شد.

او گفت: در تلاش برای تامین منابع و اعطای تسهیلات به خانواده‌های مددجویان برای اشتغال‌زایی پایدار در مشاغل خانگی صنایع‌دستی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030700271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha