میراث ماندگار شهید جمهور در میراث‌فرهنگی کرمان

سرپرست معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: خدمات ارزنده رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حوزه میراث‌فرهنگی کرمان جاودانه و ماندگار است.

به گزارش میراث آریا، محسن موحدی در بیان خدمات رئیس جهور شهید گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفرهای استانی با پایش نزدیک مسائل حوزه‌های مختلف اجرایی و عملیاتی با علم کامل بر وجوه چالش‌ها خالصانه به دنبال رفع و حل آنها بود.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی افزود: اهمیت حفظ و ارزش نهادن به هویت ملی با احیای بناها و آثار تاریخی میراث‌فرهنگی از دغدغه‌های رئیس جمهور شهید بوده و لحاظ کردن اعتبارات در این بخش استان کرمان نشان دهنده این مورد است.

او اظهار کرد: در مجموع دولت مردمی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مبلغ ۱۳۱۰ میلیارد ریال اعتبارات نقدی و اسناد خزانه اسلامی برای مرمت ابنیه تاریخی، تعمیر و تجهیز موزه‌های دولتی و خصوصی، خرید و آزادسازی حریم و عرصه آثار تاریخی و فرهنگی، کاوش‌های باستانی محوطه‌های تاریخی استان و ایجاد سیستم‌های امن حفاظت آثار لحاظ شده است.

موحدی گفت: در دولت رئیس جمهور شهید با اعتبارات تخصیص یافته بیش از ۸۰ بنای تاریخی استان مرمت شده که از اهم آن می‌توان بازار و بافت تاریخی کرمان، روستای جهانی دستکند میمند، ارگ تاریخی راین، نورپردازی و مرمت ارگ جهانی بم، نورپردازی و مرمت و گسترش فضای پیرامونی باغ جهانی شاهزاده ماهان نام برد.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی کرمان در ادامه افزود: ثبت جهانی ۲ کاروانسرای گنجعلیخان کرمان و چاه کوران راور در کنار ثبت ملی بیش از ۶۰ اثر ملموس و ناملموس، منقول و غیر متقول، تاریخ و طبیعی از دیگر برکات دولت شهید خدمت است.

او گفت: برکات اقدامات رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی تا همیشه در حوزه میراث‌فرهنگی استان کرمان ماندگار و جاودان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030800374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha