صدور مجوز طرح‌های گردشگری کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تسریع شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رفع مشکلات گردشگری کشاورزی و صدور مجوزهای مورد نیاز طرح‌های این حوزه در استان تسریع شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، غلامعلی حیدری گفت: تشکیل و فعال شدن کارگروه‌های رونق‌بخشی شامل کارگروه گردشگری، بوم‌گردی، طبیعت‌گردی، عشایری و کشاورزی، کارگروه کشاورزی و دامپروری و همچنین کارگروه تولید انبوه مسکن با هدف رفع مشکلات موجود متقاضیان سرمایه‌گذاری ضروری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تمرکز در بخش سرمایه‌گذاری باعث تحول در حوزه‌های مختلف استان و تسریع در روند توسعه پایدار استان خواهد شد.

حیدری به خدمات ماندگار رئیس‌جمهور شهید در کشور و چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی فردی میدانی، عمل‌گرا و جهادی بود که حفظ اخلاق و معنویت در میدان سیاسی مهم‌ترین خصوصیت وی به‌شمار می‌رود.

او با اشاره به رفع موانع طرح‌های قابل‌توجهی در دوران فعالیت دولت سیزدهم و همت بلند رئیس‌جمهور شهید یادآور شد: بازگشایی شش هزار کارخانه، کارگاه و بنگاه اقتصادی راکد و رونق بخشیدن به آن‌ها از مهم‌ترین اقدام‌های آیت‌الله رئیسی بود که از این تعداد ۹۰ کارخانه، کارگاه و بنگاه اقتصادی مختص چهارمحال و بختیاری است.

استاندار چهارمحال و بختیاری به عملکرد رئیس‌جمهور شهید در راستای اُمیدآفرینی و اُمیدافزایی به جامعه اشاره و اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی به حفظ وحدت، همدلی و انسجام در کشور اعتقاد داشت.

او عضویت در سازمان‌های مهم اقتصادی دنیا مانند شانگهای و فعال شدن اقتصاد دیپلماسی را از دیگر آقدام‌های مهم رئیس‌جمهور شهید دانست و گفت: ارتقای صادرات و افزایش فروش نفت در بازارهای جهانی جزو برنامه‌های عملیاتی آیت‌الله رئیسی به‌شمار می‌رود.

حیدری توجه و تمرکز جدی برای جذب سرمایه‌گذاران را ضروری اعلام و تأکید کرد: رفع موانع زنجیره ارزش به‌خصوص در ناحیه تخصصی صنعتی بادام سامان پس از تشکیل یک کارگروه ویژه انجام شود.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: این کمیسیون یکی از کمیسیون‌های هفت‌گانه تخصصی اتاق بازرگانی است که با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در راستای رفع مشکلات موجود تلاش می‌کند.

سید سعید فیاضی به تشکیل کمیته گردشگری کشاورزی زیرمجموعه کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اشاره و تأکید کرد: گردشگری کشاورزی در این استان ظرفیت و پتانسیل ویژه‌ای دارد اما تاکنون هیچ مجوزی در این حوزه صادر نشده است.

او با اشاره به آمادگی حداقل ۱۷۰ متقاضی فعالیت در حوزه گردشگری کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در صورت صدور مجوز برای واجدان شرایط این حوزه اشتغال‌زایی ارزان و پایدار در مناطق مختلف استان ایجاد می‌شود.

فیاضی تصریح کرد: هم‌اکنون طرح‌های گردشگری کشاورزی در شهرستان‌ها و استان‌های دیگر کشور براساس تفاهم‌نامه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و وزیر جهاد کشاورزی اجرا شده است که باید در چهارمحال و بختیاری الگو باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031200523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha