قدردانی رئیس جامعه بوم‌گردی‌های کشور از وزیر میراث فرهنگی برای تسهیل در صدور مجوزها

رئیس جامعه بوم گردی‌های ایران از پیگیری‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای برداشتن الزام مدرک تحصیلی برای مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی قدردانی کرد.

یاور عبیری، رئیس جامعه بوم گردی‌های ایران ضمن قدردانی از حمایت‌های بی‌دریغ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با پیگیری‌های انجام شده و حمایت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای حذف کتاب قطور و غیرکاربردی مدیریت تأسیسات گردشگری و تبدیل آن به سرفصل‌های آموزشی پرکاربرد برای اقامتگاه‌های بوم گردی، این بار با پیگیری‌های جامعه بوم گردی‌های ایران و حمایت‌های وزارتخانه، الزام داشتن مدرک تحصیلی برای مدیران اقامتگاه‌های بوم گردی برداشته شد.

او ادامه داد: این امر چالش بزرگ و سد راه تمدید و صدور مجوز بوم گردی برای همکارانی که عمدتاً در روستاها زندگی می‌کنند و فاقد تحصیلات دانشگاهی هستند بود زیرا آن ها مجبور می‌شدند که با بکارگیری افراد تحصیلکرده به عنوان مدیر، با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند.

عبیری تصریح کرد: همچنین اخذ اجباری تعهد مدیر نسبت به اعلام عدم اشتغال بکار از دیگر مواردی بود که مانع تمدید بسیاری از مجوزها می‌شد که آن هم با پیگیری‌های جامعه کشوری و حمایت وزارتخانه ملغی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031200573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha