کارگروه رفع موانع تولید و رونق در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری تشکیل شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با دستور استاندار کارگروه رفع موانع تولید و رونق در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی در شهرستان‌های استان تشکیل و نتایج به‌دست آمده در کارگروه رفع موانع تولید هر شهرستان به‌صورت تخصصی بررسی می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدکاظم منزوی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان سامان گفت: کارگروه‌های اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری در سال‌های گذشته تشکیل و پیگیری برخی از امور مربوط به شهرستان‌ها انجام شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام و رونق تولید واحدهای موجود جزو سیاست‌های اصلی استان در سال‌جاری است و تلاش می‌شود با تشکیل این کارگروه‌ها بسیاری از موانع موجود در شهرستان‌های استان برطرف شود.

منزوی تصریح کرد: تلاش می‌شود در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان‌ها تمامی طرح‌های مربوط به صنعت، معدن و کشاورزی، جهادکشاورزی، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بررسی و مشکلات و موانع موجود شناسایی و برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

او در خصوص تسهیلات مشاغل خانگی و بند الف تبصره ۲ یادآور شد: با توجه به ابلاغ برش شهرستانی این تسهیلات، انتظار می‌رود شهرستان‌ها هرچه سریع‌تر نسبت به معرفی متقاضیان دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری به سهم ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج در خصوص پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اشاره و اضافه کرد: در کنار پرداخت این تسهیلات به زنان سرپرست خانوار و شرکت‌های تعاونی برخورداری مهارت‌آموزان و دانش‌آموختگان دانشگاهی از این تسهیلات جزو دیگر اولویت‌های استان است.

او با اشاره به برطرف شدن دغدغه‌ ایجاد مجتمع دام سنگین در شهرستان سامان گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای ایجاد مجتمع دام سبک و همچنین برطرف کردن مشکل آب واحدهای گلخانه در این شهرستان در دستور کار قرار دارد.

منزوی به مشکلات قانونی مجتمع‌ فناوران یک سامان اشاره و تأکید کرد: شهرداری سامان نسبت به ارائه مستندات واگذاری زمین‌هایی که پیش از این انجام شده و همچنین زمین‌هایی که وجود دارد و هنوز واگذار نشده به اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اقدام لازم را انجام دهد.

او مساحت زمین مجتمع فناوران سامان را بیش از پنج هکتار دانست و افزود: تلاش می‌شود مجوزهای لازم از تهران گرفته، قیمت‌گذاری انجام شود و در اختیار شهرداری قرار گیرد تا براساس قیمت کارشناسی به مردم واگذار شود.

منزوی تصریح کرد: افرادی که قرار است وارد مجتمع فناوران شوند باید دارای صلاحیت مالی و پروانه کسب فعال داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031500692
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha