ضرورت حمایت مسئولان از هنرمندان صنایع دستی برای ادامه کار

هنرمند و استاد نگارگری روی فلز گفت: امروز مشکل مواد اولیه و قیمت بالای آن موجب شده تا هنرمندان به سختی کار کنند، مسئولان باید از هنرمندان حمایت کنند.

فریدون دل زنده با بیان این که آثارش همگی ابداعی شخص اوست، گفت: برای تولید آثارم بدون آن که از چکش و قلم های فولادی استفاده کنم نگارگری می کنم.

این هنرمند نگارگر با بیان این که هر اثر تولیدی، خاص بوده و شناسنامه دار است، تصریح کرد: از سال ۸۳ وارد این حرفه و هنرصنعت شدم و مسئله را بررسی کردم و تکنیک هایی را برای آن تعیین کردم که براساس آن تکنیک ها می‌توانستم این حرفه را پیش ببرم.

او با تاکید بر این که برخی از تکنیک های تخصصی را باید برای نگارگری ضروری بدانیم، بیان کرد: نقاشی، آناتومی، ‌پرسپکتیو و ... ضروری است چرا که باید برای ترسیم اشکال روی مس این مهارتها را بدانیم، اگر تکنیک نباشد از واقعیت دور می شود و نمی تواند به زیبایی آن خلق شود.

دل زنده با بیان این که خلق این آثار زمان بر اما سرشار از احساس و حس خوب است، گفت: بعضا انقدر این احساس ما را در خود غرق می‌کند که گاهی فراموش می‌کنیم به طور پیوسته یک شبانه روز در حال فعالیتم.

این هنرمند تصریح کرد: در زمان کارگاه متاسفانه نتوانستم از پس هزینه‌های فضای کارگاه خود بربیایم و کارگاه را تعطیل کردم و امروز فقط با شاگردها به صورت مجازی در ارتباط هستم و تلاش می‌کنم که در این زمینه اقدام کنم.

او با بیان این که توان جذب هنرجوی جدید را ندارم چون فضایی برای آموزش ندارم، گفت: امروز مشکل مواد اولیه نیز وجود دارد و قیمت مواد اولیه بسیار زیاد شده است، مسئولان باید از هنرمندان حمایت کنند.

این هنرمند با بیان این که ۱۰۰ اثر تولید کرده و به استرالیا ارسال کرده است، خاطرنشان کرد: در ساختمانی که در استرالیا که به صورت عمارت ساخته شده بود این آثار خرید و در آن محل نصب شد.

دل زنده با بیان این که بازار داخلی مطلوب نیست، گفت: به رغم استقبال و علاقه ای که بین مردم به این کار وجود دارد اما امکان خرید به دلیل کاهش توان مالی از مردم سلب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031600759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha