اختصاص ۴۵۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی زیلو در میبد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در بازدید از مرکز تأمین و پشتیبانی خوشه زیلو، راه‌های ساماندهی و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی زیلو در شهرستان میبد را بررسی کرد.

به‌گزارش  میراث‌آریا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، فرماندار میبد، مدیرعامل شهرک صنعتی جهان‌آباد و رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری میبد از مرکز تأمین و پشتیبانی خوشه زیلود بازدید کردند و برای تعیین محل، تکمیل و تجهیز نمایشگاه دائمی زیلو تصمیم‌گیری شد.

اختصاص ۴۵۰ میلیون تومان از محل شرکت شهرک‌های صنعتی برای راه‌اندازی نمایشگاه دائمی زیلو و تأمین مابقی اعتبارات از محل بخش خصوصی از دیگر تصمیمات گرفته‌ شده در این بازدید بود.

سید جمال سجادی پور، فرماندار میبد در این بازدید، هنر صنعت زیلو را به عنوان فرش جهانی سلامت، از ظرفیت‌های کم‌نظیر در عرصه صنایع‌دستی در سطح ملی و فراملی دانست و گفت: با فعال شدن خوشه زیلو و حمایت از هنر صنعت زیلو و فعالان در این حوزه، تأمین بازار و نمایشگاه دائمی، می‌توان رونق اقتصادی با رویکرد گردشگری را فراهم کرد.

او افزود: در حال حاضر ۳۰ کارگاه زیلو در شهرستان میبد فعالیت دارند که بیش از ۳۵۰ نفر در این حوزه به صورت مستقیم فعالیت دارند و در ماه بیش از ۴۰۰ متر زیلو در ابعاد و طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031700787
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha