دستگیری ۴ حفار غیرمجاز در روستای شابولاغی شهرستان ابهر

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان، از دستگیری چهار متهم حین حفاری غیرمجاز در روستای شابولاغی شهرستان ابهر خبر داد.

 به‌گزارش میراث آریا، سرهنگ ناصر حبیبیان گفت: پیرو خبر ارسالی از منابع محلی مبنی بر حفاری غیرمجاز در اطراف روستای متروکه شابولاغی، پس از هماهنگی با مقام قضایی، گروهی متشکل از نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان ابهر به همراه عوامل پاسگاه انتظامی، به محل مورد نظر اعزام شدند و طی عملیات غافلگیرانه  چهار نفر را در هنگام حفاری دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان افزود: این عملیات موفق، پس از اخذ خبر از میراث‌بانان افتخاری و تعامل انتظامی قضایی با رعایت ملاحظات امنیتی و حفاظتی و درایت و هوشیاری ضابطان، صرفا با هدف برخورد با مجرمان و کاهش جرم در حوزه سرزمینی تحت پوشش انجام شد.

او تصریح کرد: با تعاملی مناسبی که بین عوامل قضایی و انتظامی و سایر نهادها وادارات شهرستان انجام شده است، تلاش خواهد شد از محوطه‌ها و آثار تاریخی شهرستان صیانت و محافظت شود.

حبیبیان گفت: با دستور قاضی کشیک، پرونده حفاران غیرمجاز به کلانتری منتقل و تجهیزات و ادوات آنها مصادره و تحویل اداره میراث‌فرهنگی شهرستان شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031800826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha