تکمیل نورپردازی بقعه تاریخی پیر مرادآباد مرکزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: در راستای برجسته کردن عظمت اماکن تاریخی استان، بقعه تاریخی پیر مرادآباد در شهرستان اراک نورپردازی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی  با اشاره به اینکه بقعه تاریخی پیر مرادآباد در سال گذشته در دو مرحله مورد مرمت قرار گرفته است، گفت: محوطه‌سازی، کف‌سازی و مرمت گنبد این بنای تاریخی سال گذشته با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان انجام شد و امسال نیز به همت دهیاری روستای مرادآباد مرمت این بنای تاریخی با اجرای نورپردازی تکمیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه نورپردازی بقعه تاریخی پیر مرادآباد در راستای برجسته کردن عظمت این مکان تاریخی انجام شده است، افزود: نورپردازی باعث می‌شود تا شکل و ابعاد و معماری بنا و نماهای آن به خوبی در شب به نمایش درآیند.

او ادامه داد: نورپردازی در معماری می‌تواند یکی از عوامل تقویت کننده هویت یک مکان و ارتقای خصوصیات آن باشد. در این میان، بناهای تاریخی به عنوان نقاط پرارزش نقش بسزایی دارند که به سبب همین ارزش‌ها، از اهمیت ملی و جهانی نیز برخوردار هستند.

مرادی تصریح کرد: این بنای ارزشمند تاریخی مربوط به دوره سلجوقیان بوده و در بهمن ۱۳۵۶ به شماره ۱۵۶۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031900850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha