تجلیل از ۸ استاد منتخب شورای جهانی صنایع‌دستی

در مراسم روز جهانی و هفته صنایع‌ستی از استادکاران ایرانی برگزیده در شورای جهانی صنایع دستی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در مراسم گرامیداشت روز جهانی و هفته صنایع‌دستی همچنین ۶۰ سالگی تشکیل شورای جهانی صنایع‌دستی که با حضور سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونان و مدیران ستادی صبح امروز شنبه ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ در سالن آمفی تئاتر وزارتخانه برگزار شد از اساتید منتخب در برنامه داوری استادان منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع‌دستی شهر دونگ یانگ کشور چین و عوامل سریال «نون خ» تجلیل شد.

از فاطمه سیدی (پته‌دوزی)، بهروز سیف‌الهی (نقاشی روی چرم)، داداش مهرآوری (نقاشی روی شیشه)، سعید پوزش (معرق چوب)، سارو مقرچیان (قلمزنی روی نقره) از استان تهران و محمد بینوا (زری‌بافی) از استان اصفهان، امین سلطان خواه (سوخت چوب) از خراسان رضوی و منصور حافظ پرست (قلمزنی فلز) از استان اصفهان به عنوان اساتید منتخب شورای جهانی صنایع‌دستی تجلیل شدند.

همچنین در بخش دیگر این مراسم از مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال «نون خ»، صهبا شرافتی بازیگر، کاظم نوربخش بازیگر و جمشید اقبال‌پور سرمایه‌گذار حوزه صنایع‌دستی تجلیل شد. 

فرجی این سریال را به هنرمندان گمنامی که در نقاط محروم کشور کار می‌کنند تقدیم کرد و افزود: در این سریال به دنبال اهدافی در تحقق ماموریت‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بودیم.

او به نظرسنجی صدا و سیما از بین افرادی که سریال «نون خ» را دیده و ندیده‌اند اشاره و تصریح کرد: ۶۸ درصد معتقد بودند از ظرفیت صنایع‌دستی در پیشرفت کشور استفاده نشده و ۷۲ درصد برای دیدن جاذبه‌های سیستان و بلوچستان به ویژه چابهار ابراز تمایل کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403031900890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha